onsdag 12 november 2008

BLOSSA 2008

Glöggen för 2008 är inköpt.
I år smakar BLOSSA årgångsglögg blåbär.
Jag har lovat att hålla mig till 1:a advent innan jag smakar! Vi får se hur det går med det? Då ska jag prova den både (is)kall och varm. Med eller utan tillbehör? Vilka tillbehör? Blåbär? Hm!! Det är ju starkvinsglögg, och det är riktigt gott att dricka med en isbit i.

Den 3/11 var det en rätt "hysterisk" hemfärd från jobbet för min del. Jag visste ju att BLOSSA 2008 hade kommit till Systemet och att det har blivit "samlarhysteri" sen den första årgångsglöggen kom 2003. Utgåvan är begränsad och vill man ha tag på glöggen måste man vara på hugget! Jag inbillade mig att varenda bil som svängde in på centrum skulle till systemet och köpa glögg. Men det fanns massor kvar!

2003 smakade pomerans, 2004 smakade vinteräpple, 2005 hjortron & armagnac, 2006 lingon & enbär, 2007 havtorn & kanel och 2008 som smakar blåbär.

Förra året köpte jag årgångarna 2003-2007 i 200 ml flaskor. Jag har stora flaskor från 2006, 2007 och 2008!
Har även jag drabbats av samlarhysterin?
Jag kanske kan göra mig en förmögenhet så småningom?
Troligtvis inte eftersom jag har öppnat flaskorna och smakat. Förstås! Varför ska man annars köpa glögg, om man inte ska dricka den?
Ha det gott i jul- & adventspysslet! Kram Eva Linnea

5 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

hmmm blåbärsglögg tycker jag inte låter sååå gott, älskar lucias glögg med choklad, mmmm! jag har då redan gått i gång jag, dricker alkofri i tekopp på kvällarna, hihi!

jo i tage så tar han entré, den dras dock av om man handlar!
ha det sååå gott, varmkra´m lotten

Viola sa...

Det var ju oxå en variant på glögg, spännande låter det ju men jag tror nog jag håller mig till starkvisglöggen ihop med pepparkaka och gorgonzola, detta ska jag köpa till helgen och kurera förkylningen med! Ha en skön helg nästa ses vi, kram

Hulda sa...

Hej!
Blåbärsglögg har jag druckit,dock ej Blossa. Det var gott! Vi brukar inte hinna till bolaget, medan årgångglöggen finns kvar. Så det blir annan glögg för det mesta.Nästa sommar är kanske huset så anständigt att det går att visa, det är alltså ett riktigt renoveringsobjekt, mest utanpå nu, bara ett rum kvar inne att renovera, det som ska bli sovrum. Det går långsamt för vi gör allt snickeriarbete själva och vill göra det ordentligt. Efter huset måste vi göra en snygg entré också. Ja, det är mycket med ett renoveringsobjekt!
Snart ses vi!
Ha det bra!
Hulda

Agnetas shabby chic sa...

Hej...du har väl inte smuttat på glöggen än:) jag brukar också köpa den varje år men är nog för sent ute nu och då får det väl bli något annat...Kram och ha det skönt i helgen !

Annika Christensen sa...

Hos mig blev det kullamusts glögg som görs här i skåne och det är alkoholfri.
Gott gott
Annika