lördag 3 januari 2009

Det är de små, små detaljerna som gör det!

Det här betongäpplet fick jag i julklapp av en gullig kund. Äpple till en Eva ju passar bra!

BLOSSAs blåbärsglögg i all ära men den här var godare!

Vackra servetter behöver man alltid! Det här mönstret finns på ett porslin från finländska iittala: Taika.
Gamla örhängen och en fransk yogurtburk blir en fin ljuslykta!

Min morgonmacka serveras på det här gulliga fatet! Lite julaktigt är det ju men det får hänga med ett tag till.

Grytlappen har jag fått av min dotter när jag passade hennes hundar när hon var i Finland. Finland igen!
Stjärnaniskrans inköpt i år. Den får hänga kvar även efter jul. Den luktar fakiskt lite fortfarande.

En matta, eller rana som jag har lärt mig av Hulda att det heter, fungerar som baksida på en bokhylla. Jag gillar IKEA´s etiketter på matvarorna som finns att köpa där nu för tiden. Jag gillade Konsums BLÅVITT också. Kanske inte alltid det som fanns i, men etiketterna var snygga.
Ha det gott i lördagskvällen!
Koppla av och unna dig nå´t extra i kväll!
Kramar från Eva Linnea

8 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Vad du är gullig som fäster dig vid ettiketterna!!
Jag har inte tänkt på det så men du har helt rätt, ikeas etiketter är fina!!!

Fina är dina bilder också. Som vanligt har du så intressanta och härliga saker du visar. Kransen med stjärnanis t.ex.
Underbar!

Kram

Flisan

Rosa Hemmet sa...

Oj vad mycket fina saker du har fått, du måste verkligen ha varit snäll ;) Måste bara sticka in att porslinet som finns i samma mönster som servetterna är det snyggaste som finns! ha det så fint:)

Guldkant På Livet sa...

Det var härliga livsnjutarsaker, krusbärsylt och blåbärsglögg och den aniskransen var så fin! Tänk va härligt att kunna ha förmåga att glädjas av det lilla....
Underbart inlägg med goda och fina tips!

Såna betongäpplen är så vackra!
Jag har ett jag med som jag är så glad över.

Tråkigt du måste avstå helt fr choklad men kanske en duschkräm, ett glas vin, en parfym el en hudkräm kan sätta lite guldkant på livet emellanåt...;)Självklart finns kärlek och gemenskap med, det är såna självklara ingredienser..

Ha en härlig fortsättning på detta året! Mari.

Inspiration i vitt sa...

Jag vill önska dig oxå ett härligt innehållsrikt roligt år med många utmaningar och mycket glädje.Den glöggen har jag inte provat men det ska jag göra nu när du visar den. Vi höras snart igen, Kram/Ingela.

StrandviksVillan sa...

Så fina närbilder du har börjat ta sen du fick nya kameran! Aniskransen din är så fin.
Vardagsrummet ditt har blivit så "rent" med mycket vitt och svart, stiligt. Tänk, enda rummet det finns något blått i hos oss är i Storebrors rum!
Snart ska jag börja måla igen, länge sen sist. Har en byrå, en sänggavel, två gamla stolar mm mm som ska bli vita.

Önskar dig allt du hade på din "visionstavla" för 2009!
Kram A-C

Hulda sa...

Hej!
Det är så härligt att läsa om de fina detaljerna du lägger märke till och njuter av. För det är just sånt som man blir glad av också, det behöver itne vara såstort. Jag har också lagt märke till ikeas etiketter, se är jättefina. Jag tänker på din amaryllis, närbilderna. Det är just såna bilder jag vill ta, men min kamera har ingen riktig makro. Du har något sånt i din nya kamera, eller... Det är bättre bildkvalité i allafall på dina nya bilder, så det var ju bra att du köpte en ny, eller som du säger tomten kom! För tänk när trädgårdssäsongen börjar, vilka bilder du kommer att kunna ta. Jag blir riktigt avundsjuk! Idag firar vi bröllopsdag, gubben förberedde efterrätten redan igår, rödvinssorbet med äpple. Jag ska laga till en ny rätt ur Bergenströms Vinter goda. Och så ska vi dricka champagne, jag älskar champagne!
Ha det bra!
Hulda

Hulda sa...

Hej igen!
Jag glömde, din ljuslykta med örhängena ska jag göra också. Det var ju lätt och ursnyggt. t.o.m. gubben tyckte det!
Hulda

Helena/ROOM AND SERVE sa...

Vad fint du gjort hemma :)