fredag 2 januari 2009

Blommande fredag/Blooming Friday

Lite sent, men ...... /A little late, but ....
Jag hoppas att den här amaryllisen fortfarande kommer att vara vacker på min födelsedag senare i januari./I hope this Amaryllis will still be great at my birthday later in January.

Om du tittar riktigt noga kan du se att amaryllisen står på det lilla bordet mitt i bilden. (Klicka på bilden så blir den större.) /If you look pretty close you can se the Amaryllis on the little table in the middle of the picture. (Clic on the picture and it will be bigger.)

Ha en fortsatt bra fredag!/Have a nice Friday!

Hälsningar från/Greatings from Eva Linnea

8 kommentarer:

Roses and stuff sa...

Jag håller tummarna för att din amaryllis blommar hela januari! Den har ju en fin knopp till på gång, så det är inte omöjligt.
Ditt vardagsrum ser så fräscht ut - härliga färger!
God fortsättning och kram!
Katarina

Hulda sa...

Hej!
Där ser man, då kunde du ju rana nu!
Du har ordnat det riktigt mysigt hemma. Draperierna skiljer matplatsen från sittdelen, eller hur? Vi har så små rum nu att vi har bara plats för en matplats nu, den i köket. Men det faktiskt bra.
Ha det bra!
Hulda

Romantiska Hem sa...

Åh himmel vilken mysig blogg du har!! Hitta hit från min vän Ingela, kommer tillbax. Kram Petra E Romantiska Hem

Monica/Moa sa...

Så jättefint det ser ut i ditt vardagsrum.. och din amaryllis är fantastiskt fin.. hoppas på en lång blomning.. En god fortsättning.. Monica

Utblickaren sa...

Fint vardagsrum! Väl utslagen kommer amaryllisen passa perfekt!

God fortsättning på det nya året!
/U

lareine sa...

a blooming amaryllis... like the beginning of a new year... and i cross my fingers so you'll still have this beautiful flower by the end of the month...

and your home looks so cozy... i like the red and white theme:)... and have a wonderful gardening year for 2009:)

Viola sa...

Så himla fint du fått det, och jag håller tummarna för att den slår ut som födelsedagspresent, ha en skön helg, kram VIOLA

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

amaryllis är en stor favorit, men nu vill jag ha vårblommor.
Kram Lotta