torsdag 1 januari 2009

Julklapp

Jag fick boken "Lyckas med din örtagård" i julklapp av min dotter. Det är nästan "tortyr" att läsa så´nt nu när det bara är januari, men man kan ju alltid börja planera och drömma!? Jag har också hittat en intressant bok på loppis "Ekologiska växthus" (1995). Den ska studeras noga inför odlingssäsongen!
Fram till dess får jag titta på mitt växthus i vinterskrud (och just nu juldekorerat) från mitt vardagsrum och glädjas åt det tjocka frostlager som ligger på taket och de vackra isrosorna som bildats på sidorna.
Med önskningar om ett härligt nytt odlarår i växthus, i träd- & örtagårdar och i krukor, lådor och alla andra ställen hälsar Häxan & Ängeln

4 kommentarer:

Växthusmadam sa...

Bättre julklapp än så kan man ju inte få!!! Jag sitter också och dreglar över kryddböcker och drömmer om en ny växtsäsong! Ha det så gott med din basilikaskörd så länge!
Växthusmadam

Liljas Corner sa...

Jag hittade dina bloggar för första gången och slukade genast i mej allt som du skrivit här om våra gamla jultraditioner. Jag var själv under en period väldigt intresserad av häxor, änglar, örter, asatro. Och är det fortfarande, men det intresset har fått ge vika för mycket annat. Men hit återkommer jag säkert för att läsa mer :)

Gott nytt år!

Ingela sa...

Grattis till fina julklappar och god fortsättning!

Visst längtar man ut i växthuset, men det kommer snart.

En japansk lönn skulle vara fint men har inte hittat någon som är härdig här hos mig, särskillt inte röda, tyvärr.

Hälsningar
Ingela

Ann-Catrin sa...

Godkväll!!

Här är en till som längtar!!
Och just nu finns inte ett spår ute av någon vår eller hur...
Men det hännder skar inne i huvudet!!


kram
A-C