fredag 30 januari 2009

Första yogalektionen

Oj, det här kommer att bli en intressant resa vill jag lova! Efter en inledande guidad meditation fick vi sjunga ett mantra efter Minanda (en av lärarna). Jag hörde mig själv sjunga riktigt bra fast jag inte hade en aning om vad jag sjöng.
Vi fick lite mer struktur och ramar för vad yoga är och hur kursen är upplagd.
Många nya ord ska in i huvudet; ashtangayoga (som det här är), pranayama (andning), asanas (ställningar, övningar), Hades (helvetet), tamastisk, sattvisk, rajvisk och mycket, mycket mer.
Vi är mellan 10 och 12 deltagare, beronde på att några från tidigare kurs "tar igen" lektioner/delar av kursen.
Men det handlar om en livsstilsförändring, en förändring av livet på ett djupt plan. Spännande men också lite läskigt!
Mer i morgon .......
Go´natt
Eva Linnea

1 kommentar:

Ingela sa...

Yogalektioner låter krävande både fysiskt och intelektuellt.

Kul att ha planterat om örterna, det är alltid lika spännande att se hur det växer året efter.

Hälsningar
Ingela