onsdag 28 januari 2009

Inomhussnölykta

Har man ingen naturlig snö, får man ta till den onaturliga.
Den här snölyktan har jag köpt för längesen och den har varit med om mycket. Bla har den dekorerat en gym- & spinningsal. Här hemma har den oftast fått stå under trappan och lyst upp under vinterhalvåret. Nu när trappan är ljust grå och inte "tar" så mycket ljus längre får lyktan flytta fram. Årets plats tycker jag är mullig och tillsammans med Nissan ser det faktiskt riktigt vintrigt ut, eller hur?

Nissan som sitter i grottan har blivit kvar sen i julas, men jag tycker hon passar så bra där så hon får vara kvar ett tag till.

Julen varar ju ända fram till påska, heter det ju!

Ha en skön afton!
Eva Linnea

5 kommentarer:

Hulda sa...

Hej!
Jösse vilken stor bukett tulpaner! Blir lite avis!
Hulda

linnea-maria sa...

Vilken fräsig lykta! Den ser riktigt äkta ut. Vi är "tvingade" av vår kommun att sortera alla sopor, det finns tom sopspioner här :) Men de flesta sköter sig. Jag tycker det är jättebra. Ha en fin kväll /linnea-maria

Viola sa...

Hoppas du haft en bra kundkväll, den deär snöbollslyktan var ju verkligen för rar, den skulle behöva lysa upp här hos oss i gråvädret, kommer snart inte ihåg hur solen ser ut, ha det gott, kram

Inspiration i vitt sa...

Hoppas att du får en bra kväll med dina kunder.
Jag har oxå en del saker som hör kanske julen till tex fina kulor och gamla kakmått så visst varar julen ända fram till påska.
Kram på dig/Ingela.

Rosa Hemmet sa...

gullig lampa, vi har knappt nån snö vi heller, då är det muntert med en sån sak som lyser upp i mörkret :)