torsdag 29 januari 2009

... å så nästa grej som MÅSTE målas

När jag fotade den lilla Nissan i sin "grotta" såg jag den trävita "takbjälken" (bärande) genom spegeln. Och att den absolut måste målas!

Ni vet ju hur det är, när man målar på ett ställe framstår det alltid minst ett ställe till som behöver målas/piffas upp.
Så dagens måleriarbete blev denna "takbjälke".
Bjälken var verkligen helt obehandlad så ytan blev väldigt "ruff". Dessutom tog färgen slut så det återstår lite mer jobb.

Fast det "ruffa" blev helt i bra stilen till övriga rummet. Så det får vara som det är på sidan där jag har målat två gånger.

Nästa grej är gardinerna. Men det hade jag bestämt redan innan jag "hittade" att takbjälken skulle målas. IKEA nästa! Där är det enda stället jag har hittat som har färdiga panelgardiner som är 60 cm breda. Alla andra är 45 cm breda. Måndag ligger illa till för ett besök på IKEA. Hänger man på låset kl 10 brukar det funka.
Ha en skön dag!
Kram Eva Linnea

6 kommentarer:

Hulda sa...

Hej!
Så är det, när man har börjat med piffning på ett ställe, märker man att något mer "måste" fixas till! Att bjälken är ruff är bara bra, för olika strukturer gör ju allting mer levande! Härligt att ha en sån kraftig bjälke. När vi tog ner innertaket i vardagsrummet hoppades jag på bjälkar! Men det fanns inte, istället fanns där det ursprungliga innertaket, från slutet av 1700-talet!! Och det är läckert!
Ja, vi får ses snart. Men jag varnar dig, vi bor i ett renoveringsobjekt!! Det är alltså sant, det ser ut på några ställen som hej kom och hjälp!! Men snart har vi ett sovrum!!! Har väntat sen december 2006!
Hulda

Viola sa...

Vilken skillnad! DU går visst oxå över ditt hem nu med penseln, börjar man så följer det andra, tack för din himla rara kommentar, stor KRAM

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Tänk att en bjälke kan bli så fin med lite färg.
Kram Lotta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så där brukar det alltid vara... När man börjar på något så hittar man mer...
Men det belv ju jättefint när det blev målat!
Kram
Marie

Hulda sa...

Hej igen!
Ja, det är för att det är tre gossar av utländsk härkomst. Jag begriper överhuvudtaget inte varför de gossarna gör reklam för tändstickor! Begriper du det? Men visst, nu tycker alla kommentarer att den är fin att ha uppe, så nu fick gubben min!
Hulda

Agnetas shabby chic sa...

Vilken skillnad, Så fint det blev, just nu har jag inget att måla, men vi letar soffbord så det blir väl nästa målarobjekt.
Kram och en skön helg!