lördag 31 januari 2009

YOGA-kursen lektion/dag 2

Vi började dagen med det absolut längsta träningspass (ca 5 timmar) jag varit med om över huvud taget i hela mitt liv. Jobbigt, jättejobbigt men så givande. Jag undrar i och för sig om jag kan gå i morgon? Det kan jag säkert, men jag kommer att vara stel.
Efter en mycket sen lunch (vegetarisk) var det "teori" på eftermiddagen.

Mer ord, begrepp, "historia", sammanhang, gurus, fokusera, tvivel är ett hinder, uppmärksamhet, medvetenhet, att yogaläraren för en person från mörker till ljus (=en guru) och en massa annat avhandlades i dag. Läs mer på Wikipedia om yoga.

Det snurrar rätt rejält i huvudet av allt nytt kan jag säga!

Så det blir en tidig läggkväll i kväll, trots att det är lördag, eller just för att det är lördag.

Kram på er allihop från den nya yoga-lärjungen
Eva Linnea
Shiva (sanskrit शिव Śiva), även kallad Pashupati ”vilddjurens herre”, är en av de äldsta och högsta gudomarna inom hinduismen. Läs mer på WIKIPEDIA.

Inga kommentarer: