fredag 20 februari 2009

Abstinensbesvär

Jag lider lite av abstinens efter det att vardagsrummet har blivit klart. Jag tycker jag just nu befinner mig i något sorts mellanrum mellan vintersysslor inomhus och vår/sommarsysslor utomhus.

Vår/sommarsysslorna får vänta ett tag till, det är ju fortfarande fruset i marken.

Men jag har i alla fall pratat med snickaren, som fixade mitt kök, om mina uteplatser. Så fort det blir "grävbart" i marken kommer spadar och skyfflar fram för att bereda plats för två härliga trädäck, ett på framsidan och ett på baksidan av mitt hus.

Sen ska ju alla frön i jord och det kan man ju börja med redan nu, i alla fall för vissa frön som behöver lång tid på sig. Detta startar jag med i helgen som kommer och där får du gå till Häxor & Änglar om du vill följa det äventyret.

Vad ska man syssla med under tiden? Gå på loppis, bokrea, teater, bio, promenad/er ...... Jobba, städa, rensa, planera ..... Ja, planera (för vårens & sommarens blommor & blader) låter bra!

Jag har faktiskt varit på loppis några varv, men just nu hittar jag typ "INGENTING". Men jag har hittat några zinkkrukor i alla fall. Och lite annat smått & gott. L och jag var på Kupan i Växjö, men vi hade tyärr så ont om tid.



I kväll blir det teater; PÅSK på Stadsteatern.


Ha en riktigt skön mysfredagskväll!
Kram Eva Linnea

2 kommentarer:

Viola sa...

Brodera kan det vara något för att lindra abstinensen, det är precis vad jag ska börja med, gjorde det mkt som ung och nu visar jag en helt underbar bok jag inhandlat på loppis för en tjuga, kom hem i natt till kylan igen, men är så pigger och utvilad, ha en skön helg min vän, kram

Hulda sa...

Hej!
Jo, min bil är också röd!
Inget att göra! Städa! Eller handarbeta som Viola föreslår!
Hittar inget på loppis?! Du är kanske lite vårväntandeppig!?
Hulda