tisdag 17 februari 2009

I dag har jag varit "Effektivaste Quinnan"

Jag var uppe med tuppen (=6:30) i morse och tog en rask morgonpromenad till bussen som tog mig till min alldeles nylagade bil. Hem till en härlig (men kort) frukost. Bil till T-banan (gratis parkering 2 timmar), T-bana till T-centralen och kort promenad till Sidencarlson på Drottninggatan. Där inhandlades ett (stort) antal meter sidentyg till dotterns brudklänning och skjorta till brudgummen. Rask promenad tillbaka till T-centralen (åkte på samma "klipp" tillbaka!) och samma resa i retur. Jag blev faktiskt lite full i skratt när jag tittade på klockan och såg att den var strax före 12 när jag ställde in bilen i garaget igen.
Jag kände mig verkligen supereffektiv!
Utgifterna under dagen ska vi egentligen inte nämna. Det blev ett stort "hål" i kassan hos bilmekanikerna, så nu får bilen rulla många, många mil innan nästa "stormeck". BASTA!
Dotterns klänning kommer till användning lördag den 6/6 2009, alltså ganska snart! Knappt har de avslutat Atlas namngivningskalas, så får de sätta i gång att planera sitt bröllop. Tur att de är unga och starka!

Kram från en effektiv men betydligt fattigare kvinna/mamma/mormor
Eva Linnea
PS Till min stora förvåning hittade jag ingen bild på min bil. Jag hade tänkt illustrera detta inlägg med en bild på min röda Nissan Micra från 1999. Det får åtgärdas under morgondagen. DS
___________________________________________

4 kommentarer:

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Oj ja det var verkligen effektivt! det ska vara tjejer för att det ska hända grejer är mitt favoritutryck, min kille gillar det dock inte, men det är bara för att han vet hur rätt jag har! ;) Kul med brölopp, ska du sy klänningen själv eller? När du ändå är igång kanske du kan sy en till mig med? ;) skämt å sido.. ha det fint!

Rosa Hemmet sa...

bröllop stavas det ju för tusan :p

Agnetas shabby chic sa...

Det var mej en effektiv dam, ja ibland har man flyt och då får man passa på att få mycket gjort,ska du sy brudklänningen också!? fina tårtor ni gjort och en bra idé, den snor jag ifall jag får ett barnbarn till hihi, hoppas bilen rullar länge nu inte roligt att lägga pengar på men bra att ha!
Kram
Agneta

Hulda sa...

Hej!
Verkligen effektiva kvinnan!!
Nu bor jag inte på toan längre! Skönt, fast jag har ont i magen fortfarande!Ja, jag undrar, ska du sy en bröllopsklänning?? Jisses, matilda, säger jag bara! Och bilen måste man sköta om! För mig innebär det att lämna in den på service! Jag kan absolut ingenting om bilar! Så därför måste vi hålla oss med någrlunda nya bilar. De måste gå, för här finns inga bussar!
Hulda