måndag 16 mars 2009

Är man galen som åker till IKEA på sin lediga dag?

Nej, inte om man åker dit en måndag och är där när de öppnar klockan 10. Då är det ganska lite folk. Men framemot 12 strömmar det till köpsugna människor, men då är jag redan på väg hem.

I dag inhandlades 8 st STORA terrakottakrukor (RÖNNBÄR, 35 cm i diameter). Krukorna ska målas svarta och ska stå på min nya uteplats. Jag målar nog inte alla 8 svarta utan behåller några naturella. Eller varför inte måla dem vita!? Snygg blandning svart/vitt/terrakotta kanske?!

Ni ser storleken på krukorna i förhållande till mina stövlar.

Vitmålarfärgsburken kom fram ändå i dag för en annan sak jag köpte; skrivbordsställ (eller vad det kan heta?). Nu ska det bli mindre rörigt på mitt skrivbord. Jag gillade alla mina burkar med pennor och grejor, men det här blir mycket lugnare.

Så i dag har det gällt att hålla isär penslarna!

Det är synd att färgen tar så lång tid på sig att torka. När jag satt igång att måla vill jag alltid att det ska bli klart snabbt.
Men det är säkert en bra "terapi" för mig att få vänta.
Växthuset ska ju inredas lite mer i år, så idag fick ett nytt vitt metallbord (LINDVED) följa med från IKEA. Lika fiffig konstruktion som alltid att få ihop bordet från det platta paket man får med sig hem!

Ha en skön måndagkväll!

Kram Eva Linnea
PS. Gå även in och kika på min blogg "Häxor & Änglar". Nu när växtsäsongen närmar sig och frön & sticklingar ska i jorden, bloggar jag mer och mer där. DS

3 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det kul att måla krukor!
Jag höll på med sådant för ett tiotal år sedan... och sålde till dom som ville köpa! Men jag har kvar en del, som går att måla... kanske borde börja igen!
Kram
Marie

Viola sa...

Härliga fynd hos den stora affären, visst är det härligt att måla...ska testa att måla med filmjölk på lerkrukor, ska visst bli väldans fint..hoppas din dag är bra, här skiner solen igen och det tackar man för, kram

Hulda sa...

Hej!
Nej, inte är du galen! Bäst är att åka till IKEA i början av veckan och tidigt, då är det lugnt. Och det gillar jag och inte behöver man köa så mycket! Jag behöver en jättekruka att ha en buxbom i, för den står vid huset och ska grävas upp för den trivs inte på sin plats. Jag tänkte ha den i kruka på nya trädäcket. Du får se i sommar!
Hulda