söndag 26 april 2009

Arbetshelg i strålande solsken

I det strålande (sommar-) vädret har jag röjt upp på baksidan; krattat ut jordhögarna, burit bort den gamla trallen, grävt om komposten, lagt ut trätrall på den lilla gräsplätten (som jag inte vet vad jag ska göra med), burit ut de flesta blommorna & tomatplantorna och fixat ny stol & trasmatta i växthuset och satt planteringsbordet framför komposterna. Där tror jag att det blir jättebra att stå och fixa med krukor & sån´t.
Här kommer före-bild. Efter-bild kommer i morgon (Glömde bort att fota när jag var klar.)
Inne har det plötsligt blivit mycket plats! Lite finns kvar i badrummet, men gästrummet är tömt på all växtlighet & krukor & dylikt.
Dessutom har jag hunnit med en promenad till SecondHand och inhandlat mig ett bord till framsidan för en billig penning. Det är lite stort, men det får duga så länge. Levereras i morgon, måndag. Bilder kommer.
Med lite solhetta i kinderna avslutades dagen med opera på Boulevardteatern. Min kompis J sjöng i kören. Under helgen har jag även konsumerat kultur på Nyckelviksskolan (elevarbeten) och "I väntan på Godot" på Stadsteatern. Häpp!
Nu väntar en ledig måndag och "halv" arbetsvecka på mig innan det är dags för Valborgsmässofirande.

Ha en bra vecka!
Kram ♥ Eva Linnea ♥

Inga kommentarer: