fredag 24 april 2009

Åsså va´ ré klart!

Min duktiga snickare har fixat båda uteplatserna denna vecka. Han är duktig han och snabb!
Uteplats nummer II (på baksidan av huset) blev klart i dag. Nu börjar jobbet! Det kommer nog att bli en himla massa omflyttningar, tills det blir så det funkar. Ni vet väl hur det blir?

(Trätrallen i bakgrunden är den gamla uteplatsens. De låg direkt på marken.)

Den lilla gräsplätten som blev kvar, vet jag inte riktigt vad jag ska göra med, så den får vila tills nästa år. Jag funderar på ett vattenfall i sluttningen och med en liten damm, men det kanske blir lite "over-kill"!? Nu får komposterna och planteringsbordet stå där så länge.

I det här underbara (sommar-) vädret invigde jag uteplats nummer I och åt jag middag där. Där har jag hunnit att "piffa" lite och tom fått dit lite blommor.
Det ska ju bli en toppenhelg med sommartemperaturer så jag får tid att "boa" in mig på de nya uteplatserna riktigt ordentligt.


Ha en skön helg ni med!
Kram ♥ Eva Linnea ♥

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Verkligen en duktig och snabb snickare! Det är bara att gratulera! Vilken härlig uteplats med ett litet berg! Jag älskar berg! Istället för gräs kan du ju ha marktäckare, timjan eller något annant kul. Slipper du klippa gräs och går att gå på lite. Vad härligt att du fick dina nya uteplatser så fort för nu är det så läckert väder. Vi ska ut och snickra på vårt nu, fast jag ska nog inte snickra så mycket utan hantlanga.
Hulda

Anjas Hill sa...

Så himla snyggt!

mvh, Anja

Annika Christensen sa...

Så bra det blir och så skönt att ha flera ställen att sitta på.
Ha det gott
Annika

Viola sa...

Jag kan tänka mig du har njutit utav det fina vädret på din nya fina uteplats, så är man hemma igen efter en underbar österlenhelg, kramen