onsdag 22 april 2009

Uteplats nummer två

Ja, så var det då bara att sätta spaden i jorden igen och gräva bort jorden i en fd rabatt, för snickaren började med uteplats nummer två i dag.

Blommorna i rabatten försvann redan i höstas, till min kära kamrat Zorro. Det flesta blommorna som hon får/fick av mig är gula. Jag är inte så förtjust i gula blommor (jag heller!) och jag har rensat bort allihop utom en: GULLVIVORNA. De får gärna vara kvar för de är så söta. Några gula krokusar finns också och så några små gula vårblommor, som jag tror heter vintergäck. Jag har inte satt dem själv, utan "ärvt" dem av någon, eller också är de på rymmen. Om jag sätter ut en bild på dem, så finns det säkert nå´n som kan tala om vad det är. Ni verkar så himla duktiga på blomnamn.

Jag önskar er alla en skön onsdagskväll!

♥♥♥♥♥ Eva Linnea ♥♥♥♥♥
Ska jag vara så optimistisk, så jag säger att jag återkommer med bilder på uteplatsen i morgon? Ja, kör för det. Friskt vågat, hälften vunnet.
Solen ska ju skina från en klarblå himmel, så det är bara att fälla ut markisen och köra hårt.

5 kommentarer:

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Härlig uteplats! Till helgen har det lovats 20 grader varmt och då är det skönt om man kan sitta ute.
Det ´var en rolig och spännande beställning vi gjorde och bra fungerade det. Vi fick precis det vi beställt.
Ha det gott
Birgitta

Monika sa...

Hej
Vad det går undan.
Måste kännas underbart!
Hälsar
Monika

Hannele på Hisingen sa...

så färgkräsen är jag inte, men märkte, att jag föredrar olika färger ute och inne..

kram

Anonym sa...

Hej!
Det går undan hos dig!
Först trodde jag det var svalört, men de där bladen under, hör de till den gula blomman. Jag hade ju svalört på min blogg igår. Jämför! Jag är heller inte så förtjust i gula blommor, men vissa gillar jag, precis som du, gullvivan vill man ha kvar!
I helgen kan du viga in dina uteplatser! Ska bli varmt, säger de på teve.
Hulda

Bodil sa...

Visst är det vintergäck. Och du bara jobbar och jobbar. Men du får ju verkligen lön för mödan. Härligt med nya uteplatser. Trädäcken är så fina när de är nylagda. Skall bli kul att se hur du ska inreda ute.
Gula blommor finns inte i min trädgård heller förutom gullvivor pricis som hos dig. Jag föredrar rosa, lila, blå och vita. Och helgen skall bli kalasfint är det lovat. Vilken vår vi har!!!!
Kram på dig
Bodil