torsdag 16 april 2009

Nya uteplatser

I morgon startar projektet "Nya uteplatser" på allvar.
Snickaren kommer nämligen hit och ska mäta för att exakt veta hur han ska göra och hur mycket virke han ska köpa. Det känns så himla skönt att det (äntligen) ska bli av.
Jag har längtat ända sen i höstas, från den stunden jag bestämde mig för att flytta örtagården och anlägga en ny uteplats mellan mitt förråd och själva huset. Och när jag ändå var i gång bestämde jag att det ska bli en ny uteplats på baksidan också.
Och nu är jag där!
Just nu ser det ut så här på framsidan:

INTE KUL!

Trädgårdsplattorna har blivit golv i växthuset och det återstår en hel del jord som ska fraktas till baksidan av huset. Jorden består till största delen av kompostjord, och den vill man ju ta väl vara på. Parasollet har jag satt dig provisoriskt för att kolla om det skulle få plats. Det blev helt OK.

Jag hoppas jag kan visa bilder på den färdiga uteplatsen redan i slutet på veckan, men det kanske är lite väl optimistiskt!?

Sen ska ju uteplatserna "inredas" och det är ju det absolut roligaste.

I kväll blir det "Tinas Trädgård" på Tv4+. Gäst är Lisen, örtexpert.

Ha en skön kväll önskar ♥ Eva Linnea ♥

10 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Va mysigt när saker man planerat äntligen blir av .Jag älskar blommer både ute och inne.Vilket väder vi har.Det är helt underbart.Ska oxå kolla på Tinas trädgård.Ha en mysig kväll kramiz ~~~~RITA~~~~.

Monika sa...

hej
Härligt att få saker som man planerat gjorda!
vårt bygge har stannat totalt pga nya bygglov...
bra tips om progammet!
ha det gott
Monika

Anonym sa...

Vad roligt att få en ny uteplats att inreda sen, tittade just på Tinas trädgård på TV och tänk vad mycket man kan ha örter till, men allt det vet du säkert mycket om också.
Ha en skön helg
Kram
Agneta

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Ser fram emot före och efterbilder! ;o)
Attans, nu missade jag Tinas Trädgård igen...
Ha det så bra,
Lydia

DanieLinneAtlaSirius sa...

Ni som missade "Tinas Trädgård" kan kolla gratis på www.tv4.se/replay
Jag vägrar anpassa mitt liv efter TV-tablån och just nu går det inte heller när man har en liten som tajmar sina mat- och skrikstunder med de tider jag vill se något på TV :)

andré sa...

Härligt med nya uteplatser! Jag har själv anlagt en nu under den tidiga våren. :-) Ser fram emot att se resultatet!

Anonym sa...

Hej!
Vad härligt med nya fräscha uteplatser! Och vad skönt att slippa snickra själv! Hoppas verkligen det går undan!
Hulda

Växthusmadam sa...

Vad roligt med nya projekt, ser fram emot när du visar färdigt resultat och hur du inreder uteplatserna!
Idag har jag varit på begravning i Täby, visst är det där du bor? Känner mig lite slut faktiskt, jag är så lättrörd och alltid den som inte kan sluta gråta..... Nåja,det var iallafall en fin begravning och en vacker dag. Imorgon hoppas jag på fortsatt fint väder så att jag kan vara i trädgården jag också!
Kram,
Växthusmadam

Home No.1 sa...

Hej jag tror det är första titten hos dig!
Tror jag...hmmm?
Såg att du skulle med på bloggträffen och blev nyfiken att titta in!
kram och trevlig helg Annica.

Annika Christensen sa...

Vilken bra hörna du har där.
Det kommer att bli toppen fint.
Ser nästan hur det ser ut i verkligheten med huset osv
Jag hade ju de husen som utsikt i ett antal år.
Ha en skön helg på kursen och härligt att höra att du har blivit smidigare. Måste vara en skön känsla.
Annika