lördag 4 april 2009

Tantvarning!

Hallå alla där som inte gillar att vissa blommor kallas "tant-blommor" eller så kanske ni inte gillar ordet tant över huvud taget, men jag gillar i alla fall att vara tant ( när det passar mig). En tant är för mig en fri kvinna som inte bryr sig om att det är tantvarning på pelargoner, tagetes, penséer eller ...... Här hos "Häxor & Änglar" finns alla sorters "tantblommor" och lite till.



I detta otroliga våväder med sol från morgon till kväll, bara poppar det upp små färg-glada raringar överallt.
Och kolla, det kommer fler!

Nu är det lördagkväll = mys framför TV´n.
Ha det så bra i det härliga vårvädret önskar
♥ Eva Linnea ♥

9 kommentarer:

Katarina sa...

Det är en otroligt härlig tid nu, när den ena växten efter den andra börjar synas. Heja våren! Och alla tanter och alla andra också!
Katarina

Anonym sa...

Hej!
Oj, menar du mig? Alltså tant. Jag är också tant! Fast som du, en häsftig en! Igår sa en kille, säkert närmare 40, till sitt barn som körde barnvagen: akta så du inte kör på tanten! Sån tant är jag inte!
Vad snyggt du matchade krokusarna med lila färg i inlägget!
Hulda

LillaFlisan sa...

Jag vill också vara med i tantmaffian!

Älskar dessa blommor!

Kram

Flisan

Bodil sa...

Godkväll tanten!
I morgon gäller det att vra ute med kameran - vårteckenutmaningen. Nu är det inte svårt att hitta vårteckan. Den gångna veckan satte ju våren igång ordentligt. Igår hade vi 17,8 grader på norrsidan av huset. Helt underbart!
Kram, kram

Anonym sa...

Hej!
Vilken härlig kommentar! Tack!! Möblerna passar bra till rosévin! Du är för härlig!
Hulda

Anonym sa...

Jag tycker inte några blommor är tantblommor, älskar allt som gror.....

Kram Lena

Annika Christensen sa...

Du är ju för rolig du!
Låter bra med tant tycker jag.
Här i Skåne säger man käring ibland och det gillar jag inte.
Idag får vi det fint igen.
Ha en bra dag
annika

Hannele på Hisingen sa...

Jag tar hand om alla mobbade blommor :)
Kram
/tant Hannele

Gunilla sa...

Jättefina "tantblommor" du visar.
Då är vi ju alla tanter för jag gillar alla blommor.

Ha en fortsatt bra kväll

Gunilla