söndag 31 maj 2009

I dag har jag bloggat ett år!

I dag för ett år sen la jag in mitt första inlägg på blogspot.
Då på Hälsoambassaden.
Mitt växthus var alldeles nytt och jag surfade runt o googlade på växthus och hamnade på bloggen "Fru Gredelins Dillen". Sen var jag fast i "bloggträsket"!!!
Efter ett tag kom inredningsbloggarna in i mitt liv och jag bloggade om ommålningen av mitt vardagsrum och renoveringen av mitt kök. Då kändes namnet Hälsoambassaden lite fel eftersom Hälsoambassaden är namnet på mitt företag. Då kom bloggen CinderELLA till. När sen odlingssäsongen kom blev det mer och mer på "Häxor & Änglar".
Hänger ni med?
Häxor & Änglar hade jag skapat för allt det övriga i mitt liv, förutom mitt hus i ELLA. Men det blev ganska snart svårt att hantera två bloggar så häromveckan slog jag ihop Hälsoambassaden, CinderELLA och Häxor & Änglar till en enda blogg: den här!
När jag plötsligt hittade sättet jag skulle göra det på blev det ju enkelt. Innan hade jag mycket huvudbry vad jag skulle göra med allt som jag hade lagt in på de bloggar som jag skulle stänga.
Ska det ta ett år för att bestämma sig hur man vill ha det,VA?
Ja, för mig gjorde det det.
Hänger du fortfarande med och har orkat läsa så här långt och lämnar en kommentar till det här inlägget, ska du få en belöning. Det får bli min tävling/utlottning för att fira min 1-årsdag.
Jag vet inte riktigt vad det ska bli, så du får chansa på att det blir nå´t som passar dig bra.
Hoppas att ni har haft en lika strålande helg som jag har haft.
Jag har varit på yogakurs och gjort massor med yogaövningar den här gången.
I dag har vi stått i offentligheten i Rosendals Trädgårdar hela förmiddagen.
Det var tydligen väldigt bra reklam för det kom fram en man och ville absolut komma med i gänget och att vi skulle göra yoga utomhus (just där vi stod) helst varje dag. Kul!
Jag ser fram mot en "kortvecka" för på torsdag bär det av till Öland och dotter Linneas bröllop. Stassen är fixad (bilder kommer), skorna är putsade och den vattenfasta mascaran och massor med näsdukar är framlagda.
Förhoppningsvis kan jag blogga från Öland, för jag har nämligen skaffat mobilt bredband. Och dessutom har jag inköpt en minimal dator, som inte väger så mycket när man ska ut och resa.

Jag ska faktiskt även skaffa en ny större dator att ha hemma, men killen på ONOFF sa att om jag ville ha en vit laptop skulle jag vänta ett litet, litet tag för hp är på G med en. Möjligtvis finns den redan att beställa på nätet. Tips till alla "vita" blogg-kompisar jag har ute i cyberspace.

Men så här ser i alla fall den lilla "gobiten" ut som jag har köpt.

Den är rosa!

Kram

♥ Eva Linnea ♥

12 kommentarer:

Linneagården sa...

Häftigt med en rosa dator så nu kan du ju blogga i minst 1år till, hihi.

Hoppas du haft en trevlig helg & får en fortsatt bra start på nya veckan.
kram /madelene

Annie - Annalunda sa...

Goa söta Eva Linnéa!

Grattis grattis!!! Ett år...! Glad att jag träffat dig. Yoga... ja det skulle nog vara något för mig... låter spännande. Bröllop... och på Öland... härligt!!! Men döskallar på näsdukarna??? ;) Ja iofs om man är häxa.... annars tycker jag nog att du härliga skulle ha rosenservetter. Jag kan skicka lite snabbt till dig om du mejlar din adress! :)
Såklart jag vill vara med i din utlottning! Jag vill också ha en rosa dator... var på väg att köpa men de var slut. Det fanns bara vita....och det är inte så praktiskt på resor och i trädgården.

Jättekram Annie

Hanna ♥ sa...

Hej
härligt inlägg !
jag ska läsa vidare. har inte hunnit läsa blogg på länge att blommar ju nu så jag jobbar.
moika

StinasLoppis m.m sa...

hEJSAN VILKEN TREVLIG BLOGG JA HITTA HÄR HOS DEJ ,HA DET SÅ SKÖNT PÅ ÖLAND ,SOLIGA HÄLSNINGAR/sTINA

Ingela´s blogg sa...

Grattis till ett År! själv har jag bara varit med sedan mars, men det här är jättekul. Hälsningar Ingela

Anonym sa...

Hej!
Grattis på ett-årsdagen!!
Snart blir det ett år för mig med!!

Klart jag är med i din tävling! Jag vill vinna!

Vad skoj med bröllop på Öland! Det är ju så fint där!
Hulda

Växthusmadam sa...

Då får man lov att gratulera på ettårsdagen!
Och bröllop minsann, det var ju makabra näsdukar du bunkrat upp med!!!! Hoppas att det blir ett fint bröllop! Bor dottern på Öland? Det är så otroligt fint på Öland!
Ha det så bra och stort lycka till med "bröllopandet",
Växthusmadam

linnea-maria sa...

Grattis´ettåringen! Visst är det kul! Jag har precis firat 2 år och 200 inlägg :) man får så mycket positivt av alla andra bloggare. Atmosfären är positiv, det behövs. Ha en bra vecka /linnea-maria

Anjas Hill sa...

Det var ett härligt inlägg med en del saker jag känner igen - som t.ex att min som gifte sig förra våren, fast bröllopet var här och att jag brukar åka varje sommar till öland!
Lycka till och grattis med bloggen!/Anja

Hannele på Hisingen sa...

Grattis!

kram

Bodil sa...

Vad fort ett år går!! Lustigt att du kom till min blogg först. Nu har jag fått fart i mitt växhus också. Tomater och gurka väger som bra den. Sen har jag lite kryddor och en del pelargonior och lite annat smått och gott.
Jag läste lite på din dotters blogg härom dagen och förstod då att bröllopet var nära. Det blir en stor dag för dig också. För två år sedan gifte sig min äldsta dotter. Det vr så fint, så fin!!!
Önskar att du får uppleva samma fina känsla och ladda ordentligt med näsdukar!!!
Kram Bodil

lolla sa...

hejsan
åhhh vart köpte du din rosa dator hur låg priset till är på jakt efter en och helst då en rosa....
kram lolla
www.lollashus.blogg.se