lördag 16 maj 2009

Nyutslaget (nästan)

En skön "biverkan" av det här med att blogga är ju den gigantiska dokumentationen av vad som händer & sker i trädgården under säsongen/året. Man glömmer ju så snabbt, eller hur?
Tulpanen i mitt förra inlägg kommer från min egen tomt. Jag satte massor med rosa tulpaner för några år sen. De flesta har försvunnit och den här har jag inte sett tidigare, inte vad jag kommer i håg i alla fall. Så namnet är ett stort ?. Jag sparar alltid etiketterna till de blommor som kommer upp, men den här etiketten har jag slängt. Men till nästa år kan jag gå in på min blogg och titta vad som fanns i trädgården 2009. Det ska bli intressant.
Varje dag kommer det upp eller slår ut något nytt. Det är en fröjd att ta en titt i min trädgård varje morgon & kväll, trots att den är så liten. Någon rundvandring är det inte frågan om utan mer en titt när jag går ut och hämtar tidningen på morgonen och en titt på kvällen innan jag låser.


Just nu är bästa tiden!
Tycker ♥ Eva Linnea ♥

2 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Vilka härliga ovanliga blommor!

Här växer bara maskrosorna och rabarberna, fniss!

Blommorna på bilden från mitt tv-rum är brudsspirea från trädgården och så några rosor.
Bröllopsdagen kommer om några veckor men den brukar mannen alltid glömma bort fast han är rätt bra på att köpa blommor lite då och då, den lilla raringen ;-)

Snart ses vi!

Kram så länge!

Flisan

Växthusmadam sa...

Fina bilder! Har varit dåligt på att blogga ett tag nu, det är så mycket som händer ute att det är svårt att slita sig!
Växthusmadam