torsdag 21 maj 2009

Rabarber, hallon & vinbär

Eftersom min rabarber ser så eländig ut och att jag helt saknade bärbuskar på tomten begav jag mig ut på "landet" och "knyckte" ett stånd rabarber, några kvistar vinbärsbuske och några "knotor" hallon. "Landet" tillhör familjen/släkten så det var väl inte direkt att "knycka" men man ska ju "knycka" växter så här. Då blir det mycket bättre växtlighet! Sant?

Väl hemma började jag att gräva gropar, fylla med kogödsel, vattna, sätta ner plantorna och sen vattna igen.

Nyplanterade växter, som man gör så här med, ser inte roliga ut efter några timmar. De slokar betänkligt, men i morgon, efter nattens regn (har man lovat), kommer de att se jättefina ut.

(rabarber, hallon x 3, vinbär)

Ett av mina (skrinlagda) projekt i trädgården var ett vattenfall.

Nu kommer nog detta projekt att i alla fall bli en vattentunna med vattenväxter i. Idén fick jag från tidningen "Blomma! 2009" från Hasselfors Garden. Jag är mycket skeptisk till stillastående vatten, men jag ska göra ett försök.

En stor(murar-) hink inköptes i dag, så i morgon blir det gräva av igen. Hinken/tunnan ska ner en bit i marken.

Jag känner mig lite rosig om kinderna efter att ha varit ute hela dagen och solen har faktiskt varit framme nästan hela tiden.

En skön kväll önskar ♥ Eva Linnea ♥

2 kommentarer:

LillaFlisan sa...

IIIIIIIIHHHH!!

Snart ses vi!!!


Kram

Flisan

Anonym sa...

Hej!
Ja, det stupar vid nya uteplatsen! Man får vara bergsklättrare för att ta sig upp eller ner för berget! Det är jättefint, jag gillar berget jättemycket! Det är tänkt att vi ska plantera växter i bergskrevor också. Det är verkligen ett lyckans berg!
Hulda