tisdag 19 maj 2009

Nytt i örtagården

På vägen hem från massagejobb på universitetet i går gjorde jag en avstickare till Plantagen. En ljuvlig butik, där man kan drömma sig bort bland jordpåsar, blommor, kryddor och allehanda tillbehör till trädgården. Jag inhandlade ny salvia, ny citronmeliss, timjan, dragon och jordsärtskocka. Några nya skyltar till örtagården hittade jag också. Och givetvis några påsar plantjord (3 för en hundring).






Sist, men inte minst, hittade jag en (reklam-) tidning från Hasselfors Garden som heter "Blomma!". Den var jättetrevlig med massor av fina bilder, bra tips och kul läsning. Ta den om ni ser den! Det är visserligen en reklamtidning, men väl värd att läsas.

I kväll är det gemensam städning i byalaget. Det är ganska kallt, men solen skiner, så det ska bli riktigt trevligt. Det brukar ta en timme, och då har jag oftast sett en eller annan granne som är helt ny/a för mig.

Lev väl! ♥ Eva Linnea ♥

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Fina skyltar! Ja, man kan hitta mycket fint på Plantagen! Här behöver kryddlandet fyllas på också! Basilika vil jag ha, det är så gott!
Mynta, den kommer ju överallt! Men jag förstår dig, jag misslyckades ju också med sånt som man inte kan misslyckas med!
Men vi ger inte upp, eller?
Hulda

andré sa...

Jag sprang också på den där tidningen sist jag var på Plantagen, och visst var där något litet projekt som man blev sugen på...? Måste leta upp den när jag kommer hem igen. :)

Anjas Hill sa...

Oj, vad jag skulle önska att det fanns fina skyltar utan text så att man kunde få fylla i namnet själv.
Dina skyltar är väldigt dekorativa./Anja

Hanneles paradis på Hisingen sa...

Fina skyltar, ha en trevlig helg,
kram.

Viola sa...

Vilka rara skyltar, vi ses väl på lördag, för i så fall tar jag med varorna, önskar en skön helg och sol! KRAM

Annika Christensen sa...

Vad fint du har gjort. När jag läser lev väl så känner jag att det gör jag inte just nu. Springer för mycket från det ena till det andra. Allt blommar så fort så jag blir galen...........
Fast just idag och imorgon skall jag njuta för det regnar och då slipper jag vattna allt.
Ha det gott
Annika