onsdag 17 juni 2009

En himla massa apparater

Ni som följer min blogg kanske vet att jag inte är så förtjust i en massa apparater för allting hit och dit. Just nu känns det som om jag absolut inte lever som jag lär. Det är ett fasligt schå att byta dator, ändra e-postadresser, installera drivrutiner, avboka alla nyhetsbrev etc etc etc.
När jag sen "kryddar" det hela med att byta till mobilt bredband, är kaoset fullständigt.
Och som om det inte var nog har jag letat reda på den mp3-spelare som jag fick med den nya Canon-kameran och försöker komma underfund med den.

Hur beroende av datorn, och alla andra apparater man har omkring sig, är man?

Helt beroende skulle jag vilja säga.


Då är det bättre ute i trädgården, där jag funderar på det där med gult tillsammans med lila/blått i rabatten. Det är inte så dumt.

Eller fortsätta piffa upp "dammen"?

Om man tittar riktigt ordentligt så kan man se att det skymtar något lite ljusare i botten av "dammen". Det ska bli en näckros så småningom. Tro´t eller inte! Medan jag väntar på att det ska komma riktiga näckrosor får jag hålla till godo med "fejkade". De är köpta på "Kungens lilla piga" när vi hade bloggträff här i Stockholm.

Ha en skön onsdag och midsommarhelg om vi inte "hörs" innan dess.
Kram ♥ Eva Linnea ♥

5 kommentarer:

Med fingrarna i (j)orden sa...

Ha en skön midsommar du också, med eller utan näckrosor.
Eva

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Själv får jag 'svåra' abstinensbesvär när datorn inte fungerar. Den nya tidens beroende?
Trevlig midsommar!
Birgitta

Bodil sa...

Godkväll Eva Linnea!
Tack så mycket för presenten som kom igår. Så söta servetter och lila torkade rosor. Det är så kul när det dyker upp brev i brevlådan. Normalt är det ju mest reklam eller räkningar.
Ska du ut och segla igen. Är det med mannen från förra sommaren????
Önskar dig en riktigt skön midsommar!!
Stor kram Bodil

Mjölk, Puder & Aska sa...

Hej tjejen, hoppas allt är väl med dig mitt i alla el-prylar som 2000-talet erbjuder :O)

Självklart ska vi till Täby på loppis igen, Malin är oxå på säger hon.
Nu åker hon till Grekland i morgon och blir borta 1 vecka men sen åker vi dit tycker jag.
Jag mailar dig mitt nummer så du kan ringa eller messa mig så jag får ditt oxå.
Kram nu och ha en go, go midsommar, ANNA

Hannele på Hisingen sa...

Fin damm. Skönt att jag kan fråga sonen..
Trevlig midsommar!
Kram