torsdag 18 juni 2009

GLAD MIDSOMMAR

Jag har nog rensat bort en hel del blommor/växter genom åren som INTE är ogräs. Den här lilla raringen är en så´n stackare, det är jag säker på.
I år får saker och ting växa på sig så jag verkligen ser vad som är ogräs och vad som ska sparas. Det ser lite lustigt ut i min örtagård, eftersom det var rabatt där tidigare och det växer upp blommor & blader från den tiden. En del kommer från fågelbordet och annat fanns i den kompostjord som jag sparade och öste ner i pallkragarna.

Lila och gult gillas av humlorna i alla fall!
Stäppsalvian växer och sprider sig! En arbetseftermiddag kvar tills det blir .......
MIDSOMMAR
(som ska tillbringas på sjön om vädret tillåter)

5 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Glad midsommar, kram!

Viola sa...

Önskar dig oxå en härlig midsommar...här ösregnear det och blåser men jag lever på hoppet, kramen

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Hoppas ni får en fin tur på sjön.
Trevlig midsommar
Birgitta

Anjas Hill sa...

Glad midsommar själv! Och tusen tack för den fina vinsten du skickade till mig!/Anja

Annika Christensen sa...

Det är samma här.. har också rensat bort fel saker men efter hand lär man sig. I år lät jag något stå som såg fint ut och det blev lövkoja. Vissta ja det var ju det jag sådde!!!!
Hoppas du har haft en skön midsommar.
Själv har vi haft familjen hemma och satt i växthuet medans regnet piskade på taket.
Sill, ny plockat potatis och snaps det är så gott. Tyvärr somnade jag efter maten. vilken tur att man var hemma.
Ha en fortsatt skön midsommarhelg.
Kram
Annika