måndag 29 juni 2009

Inomhus till sommaren

Soffan i vardagsrummet har fått på sig sin vita sommardress och andra kuddar.

IMG_1943IMG_1939

IMG_1940

Har man inga äkta ranunkler så far man köpa oäkta! Det här arrangemanget blev så fint så det får vara kvar även om säsongen för ranunkler är över. Den står i ett mörkt hörn bredvid soffan, med en lampa bakom, och lyser upp tillvaron för mig.

IMG_1945

Mitt (hemska, rödrosa) golv i badrummet har jag skrivit om förut. Jag vet inte hur jag ska göra med det, men under tiden får jag förlika mig med mitt öde och “joina” färgen och ta upp det rödrosa i en matta.

IMG_1960

Det blev ju inte så tokigt? “Tassen” som syns är mitt badkar. Mattan hittade jag på vinden när jag skulle ha lite mer somriga mattor på golvet i växthuset. Man är sitt eget loppis ibland.

För att leda mig på de rätta vägarna har jag en fyr som jag tänder ett värmeljus i. Fyren är köpt på Öland.

Båtlivet tilltalar mig. Egentligen vet jag inte varför. Jag är ingen båtmänniska av födsel och ohejdad vana. Men nå´nting är det lockar mig. Vattnets element har stark dragningskraft på mig, tydligen.

IMG_1924 IMG_1958 Ha en fortsatt fantastisk vecka!

Kram Eva Linnea

3 kommentarer:

Viola sa...

He där..så rart det blev i soffan när den fick på sig sin sommarskrud med tillhörande kuddar..vilken värme ...var i stan igår och kunde knappt sova..det var så varmt inne...men nu är ordningen återställd, är i vattenhålet igen och då kan man andas...ha en fin tisdag, kram

Anonym sa...

Hej.
En liten fråga bara. Såg att du slog in paket i gamla sjökort. Det är möjligtvis inte så att du har fler kvar att kanske sälja.
Fin blogg.
marita_palmqvist@hotmail.com

Hannele på Hisingen sa...

Trevligt somrigt det ser ut,
kram.