måndag 15 juni 2009

Lila blommor, potatis & tomater

I dag blir det diverse bilder från trädgården. Just nu håller den på att hämta sig från allt regnande. Liter sol & värme vore inte dumt. Jag börjar mer och mer gilla lila blommor!
Kanske för att lila och gult går ganska bra ihop!? Det finns inte så många gula blommor i min trädgård som ni vet, men de som finns verkar trivas väldigt bra. De kanske ska få var i fred och matcha de lila (och de blå)?

Kolla in POTATIS-"landet"!

Det växer och frodas. Det kanske finns hopp om att få några potatisar innan de ruttnar eller fryser bort?
Och i växthuset har tomaterna börjat blomma.

Ha en skön måndagkväll!
♥ Eva Linnea ♥

PS Bloggens nya "out-fit" har jag fixat efter inspiration från Anette på "Floras Kulle".
Tack Anette för att du delar med dig av dina "upptäckter"! DS

3 kommentarer:

linnea-maria sa...

Hej Åh tack för den fina vinsten! Det var jättekul. Det doftade så gott när jag öppnade kuvertet och dukarna är jättesöta. Kram /linnea-maria

Anjas Hill sa...

Tusen tack Eva för den söta vinsten! Allt doftade härligt lavendel trots ros potpurriet!/Kram, Anja

Hannele på Hisingen sa...

Jag har inte lyckats med potatis...
Tack för paket, kram.