söndag 14 juni 2009

Det kanske blir segling i sommar!

Nu är storseglet fastsatt på masten och M är (nästan) klar för avsegling. Jag tror jag följer med, i midsommar i alla fall.
Tillsammans med S var jag på båtklubben och kollade läget i går. Huga, det blev kallt fram på eftermiddagen och det regnade ihärdigt. Storseglet blev i alla fall fixat. Vi fikade & åt lunch på båten och fick se två sädesärlor flyga & fara med små stickor & strån i näbben. Troligen höll de på att bygga bo i en grannbåtens bommar. Finfint ställe så länge ingen kommer och stör! Men hur ska det gå när båtägarna kommer och antagligen skrämmer slag på de stackars pippifåglarna?
Annars fortsätter det att regna (det har regnat HELA natten) så morgonkollen i trädgården blev mest att tömma alla fat och krukor som inte har avrinning. Pelargonerna står i växthuset igen och min lilla damm är fylld till bredden numera. Jisses, var kommer allt vatten ifrån?
Det kanske är tur att jag har fotat blommorna i trädgården, om de skulle regna bort, menar jag.

En skön söndag önskar ♥ Eva Linnea ♥

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vilken hurtbulle! Uppe tidigt och fixa med segelbåten!
Ja, varifrån kommer allt regn? Idag skulle ju finvädret komma! Men vi får ge oss ut med vovven i regnet nu!
Hulda

Home No.1 sa...

Hej Eva-Linnea ja det bara regnar här med nu är det mulet med uppehåll jag hoppas det blir bättre så jag kan gjuta....
Kram Annica.

Hannele på Hisingen sa...

Klart båten ska i oedning.

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Klart du skall med och segla. En tyst njutning om man kan hitta naturhamnar.
Ha det gott
Birgitta

Monika sa...

ja,
det låter hur skönt som helst att segla!
Vi ska nog ta båten ut på midsommar!
Monika

Unknown sa...

Fick brev på posten idag, från dig!
Tack så mycket!! Urgulligt!! Kram Ingela

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så vackert det är med segelbåtar...Jag kan inte ett smack om det, men jag gillar att titta på när de seglar ute på fjärden.
Kram
Marie