lördag 13 juni 2009

Loppis

"Mitt" loppis stänger för säsongen och har 50 % på (nästan) allt. Jag har gjort lite fynd. Priserna till min lilla utlottning kommer därifrån, och jag hoppas de blir till belåtenhet för vinnarna. Bilder på dem visar jag senare, när vinnarna fått sina priser.
Kommer ni i håg de här? Min morfar hade alltid en så´n "unica-box" med sig till jobbet.
Den här flaskan blev en ny dressingblandare.
Ja, vad ska jag ha i den då?
Snygga skedar som passar bra ihop med de silverskedar som jag redan har. Jag har tagit fram mina silverskedar och har de till vardags. Varför ska de stackarna ligga i en låda och nästan aldrig komma fram. Silverkant på tillvaron kanske man kan säga!?Jag förstår er såväl, ni som har nätbutiker och (ibland) har svårt att skiljas från saker som ni har fått/tagit in till butiken. Ibland måste det vara ett rent h-e!
Det här extrastora örngottet hade jag tänkt som ett av priserna , men det passade ju så perfekt till min ommålade stol, så det blev kvar här hos mig.
Tjingeling i regnet!
♥ Eva Linnea ♥

4 kommentarer:

Växthusmadam sa...

Min favoritloppis har brunnit ner till grunden, det blev absolut ingenting kvar av den två våningar gamla ladan..... Sorgligt!
Växthusmadam

LillaFlisan sa...

Åh, Eva Linnea!

Vilken härlig stol!

Och örngottet var ju också sagolikt fint!

Håller också fullkomligt med dig att nu får det räcka med regnandet!

Fy så trist. Fast värst är nog ändå kylan...brrrrrr!

Ha det så gott

Flisan

Viola sa...

Du fyndar du..stolen blev ju verkligen så vacker i vitt och förstår att du sparade örngottet...så nu förstår d mitt dilemma emellanåt...hoppas helgen är skön...här bjuds det på lite bättre sommarväder i västerviks skärgård, kramen

Unknown sa...

Håller med varför ska silvret ligga i en låda och nästan glömmas bort.?! Det ska användas! kram I