fredag 12 juni 2009

Men snälla vädergudarna .....

....... var vi inte överens om att det räckte med regn nu?

För att följa upp det blöta vädret blev dagens fredagsblomma en näckros (mini) till min pyttelilla "damm". Om den inte hinner frysa fast i vattnet innan det blir några blommor, ska jag visa dem på bild. Nu är det bara en lerklump. Tur man vet att det är en blomma där!


Så nu kan jag börja drömma om att det till hösten kanske kan se ut som på bilden (från nätet)!

Nu när det har regnat så här myckiet börjar det spira en plan på tak över den ena uteplatsen. Just nu har jag ett jätteparasoll uppspänt för att kolla om det skulle funka, och jag tror att det funkar alldeles utmärkt.

Kram från ett kyligt Täby
♥ Eva Linnea ♥
PS Jag har köpt en ny laptop i dag. DS

6 kommentarer:

Viola sa...

Det är tur kan jag säga att vi hade vår avslutning som vanligt i kyrkan...då slapp vi ösregnet och det var så stämningsfullt med den blomstertid..och som vanligt trillade en och en annan tår ner...

ha en skön helg..kram

Växthusmadam sa...

Ja, det kan väl vara nog med regn nu...Jag tror att min nysådda gräsmatta är glad nog ändå nu, nu behövs lite sol!!!
Trevlig helg,
Växthusmadam

Hannele på Hisingen sa...

Vi kan fika under tak, med varm tröja på.
Trevlig helg.

Annie - Annalunda sa...

Hej söta vännen!

Ny laptop??????????? Me curious!!!

Såg hos Flora att du fixat ny bakgrund och det blev ju himmelens fint!!! Jag är hemma när du är på G... vi hör av oss!!!

Puss och kram Annie

Floras Kulle sa...

Men så FINT det blev, och somrigt!!!
Det passade ju ypperligt med din header också.
Jag får inte till det riktigt på min blogg... Suck, får fortsätta en annan dag, ni får stå ut...:)
KRAM:
Annette

Anonym sa...

Hej!
Imorgon kommer finvädret! Har du köpt en vit dator? Håller på att övertala gubben för inköp av en vit till mig, så kan han få min gamla! hihi..
Hulda