torsdag 25 juni 2009

Ogräs?

Bland all jord som jag har skyfflat till baksidan av huset finns det en och annan överraskning. Den här fick jag syn på och grävde upp och transplanterade till en mer synlig plats. Tyvärr tog jag ingen bild på hela plantan innan. Det kanske är världens ogräs (?), men vacker är den!IMG_2068

Vitt, vitt tycker jag är vackert, för min lilla vän är bagaren.

Ha en skön dag!
Kram från Eva Linnea

PS Paprikan smakade ljuvligt och var en riktig "snygging" på dagens sallad; ruccola, dill, solrosskott, persilja, alfafagroddar, feta, dressing & så paprikan(!) Det mesta hämtat från min egen trädgård. Jag blir lycklig av det! DS

IMG_2123 IMG_2127

3 kommentarer:

Hanneles paradis sa...

Ängsblommor kallar jag dem
(bilden liten, är inte säker, vilken).
Härligt med egen skörd, kram.

Viola sa...

Lyckos dig att få äta allt detta vackra..måste ha smakat gudomligt...denna blomma finns fortfarande med i min midsommarbukett...men vet inte vad denna vilda blomma heter...ha en fin dag, kram

Anonym sa...

Hej!
Jisses, så nyttigt du äter! Men bäst var nog paprikan! Jag är fortfarande helt betagen att du odlat egen paprika. Jag visste inte att det gick i Sverige!! Snyggt med lilla röda brickan till både det blå porslinet och paprikan!
Hulda