måndag 20 juli 2009

Loppis på Täby Galopp

För alla som bor norr om sta´n (Och alla andra också, föresten!) så bara MÅSTE ni åka till Täby Galopp någon lördag-söndag 12-16 och kolla in loppisen där. Eller varför inte rensa upp hemma och sälja det som ni inte själva vill ha. Ditt “skräp” kan bli någon annans “guld”.

Bakluckeloppisen på Täby Galopp under maj-okt är nog ganska välkänt i “loppiskretsar”, men jag tipsar i alla fall.

Jag var där i helgen och shoppade säkert loss på 150:-. Jag fick mycket för pengarna tycker jag.

IMG_2733IMG_2736IMG_2741IMG_2742IMG_2744IMG_2747

Blå/vit emalj är aldrig fel, korgar kan man aldrig får för många av, träköksredskap går åt (iaf när man diskar dem i diskmaskin), den blå mormors-skålen ska just bli en mormors-skål, silverbrickor kan man alltid lägga eller ställa nå´t fint på, det fyrdelade pressfatet ska fram nästa “cocktail-party”, hjärtbrickan ska komplettera den hjärtbrickan jag redan har och till sist den fina morteln som jag gav 30:- för. Någon tallrikshylla hittade jag tyvärr inte.

IMG_2751

Så nu hänger de nya emaljgrejorna i gott sällskap i min te-hörna.

I de blå keramik-muggarna (egen tillverkning) står mitt favoritköksredskap: mixerstaven (tudelad).

Ha en fantastisk dag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du har en så inspererande blogg. Hittade hit i våras och läser ofta. Att gå på loppis är kul och på Täby galopp har jag både sålt och köpt. Var går du på loppis på vintern, har läst att du gör det.
Lena i Vallentuna

Anonym sa...

Hej!
Jag vill ocså ha ett loppis nära mig!
Imorgon gäller det! Vi är redo att ta emot dig!
Hulda

Hannele på Hisingen sa...

Grattis till fina fynd, kram.

Viola sa...

Näää tänkte jag, har Eva Linnea börjat att spela på Täby galopp....:0) stämde inte riktigt...fniss..men nu förstår jag och deta ställe skulle nog VIOLAN vilja besöka, älskar emalj och det har du ju verklgien fått tag i, så fina saker, ha en skön kväll, kram