söndag 2 augusti 2009

Användbara souvenirer

När jag var och hälsade på Hulda, som har bloggen “enkel tulipan”, fick jag en jättehärlig grekisk sallad till lunch. Hulda kärnade ur oliverna med en fiffig grej, som jag INTE hade i mitt hushåll. Men nu har jag det! Jag köpte den på Järnboden i Mariefred som souvenir därifrån. Användbart ska det vara!IMG_3075 Alla som äter oliver har givetvis en sån!? Men jag har inte lärt mig äta oliver förrän på äldre da´r. Nu tycker jag att det är jättegott. Det är tydligen absolut bäst att köpa oliverna med kärnor och så kärna ur dem själv. De har bättre smak, sägs det.

Dessutom tycker jag att konservburkarna är jättesnygga och användbara de också.

IMG_3095

Urkärnaren fungerar även att kärna ur körsbär med lärde jag mig av Hulda & hennes Gubbe. Fiffigt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Ser man på, en olivurkärnare. Ja, de är bra! Och såna snygga burkar det finns till oliver. Och jag kastar de i återvinningen!
Ha det gott!
Hulda

RANA sa...

Hm. Jag käkar oliver men äger ingen dylik. :-) Mycket fiffigt!

Kram, Rana

Viola sa...

En sådan sak måste inhandlas..här spottas det kärnor för fullt..älskar svart grekiska oliver, ha en bra vecka, kramen