lördag 1 augusti 2009

Hem ljuva hem

Jag giller verkligen att vara ute på sjön, men det är himmelskt skönt att komma hem också!

Det kanske är det bästa med att åka bort ett tag? Att komma hem igen till sina egna grejor, alltså.

Gå en runda i trädgården och titta till allt som vuxit eller vissnat, kolla så att växterna i växthuset får vatten, tömma alla fullregnade krukor och kannor, spänna upp parasollet, fixa lite på uteplatserna och äta två mogna jordgubbar direkt från krukan.

Ljuvligt!

IMG_3058 IMG_3061IMG_3070IMG_3074IMG_3072

Sätta på tvättmaskinen, sätta sig och blogga, betala räkningar (nja!) och beställa lite nya grejor. Jag har äntligen hittat en “ljusslinga” för (elektriska) “värmeljus” som jag har letat länge efter.  Den ska beställas i kväll.

Ja, visst ja, jag skulle ju visa vad jag köpte på Björkö; en örtsax, en mungiga, spikar (i två storleker) och ljushållare (i två storlekar).

IMG_3076IMG_3077

Spikarna ska jag spika upp på min förrådsvägg och hänga små trädgårdsredskap på (tror jag), iaf ska örtsaxen få hänga där. Jag kan inte spela på mungiga, men jag ska lära mig!

Ljushållarna ska jag spara till jul och göra en adventsljusstake av.

Så´na här souvenirer gillar jag att ha med mig hem när jag har varit på resande fot.

3 kommentarer:

Viola sa...

Säger detsamma..hur roligt det än är att resa och träffa nya människor så är de så skönt att vara hemma igen, fina saker du inhandlat, ha en fin dag, här lyser solen, kram

Anonym sa...

Hej!
Smide är fint att ta med hem. Och det är hääääärligt att komma hem!
Ikväll blir det femtioårrfest hos grannen!
Hulda

linnea-maria sa...

Vilka snygga smidessaker du har kommit hem med. Mungiga är kul. Barnen blir så impad av en när man spelar (fast det är jättelätt) Kram /linnea-maria