torsdag 27 augusti 2009

Bästa sittplatsen i min trädgård

Bästa sittplatsen i min trädgård (jag har inte så många att väja på) är där jag äter frukost, när vädret tillåter. Det är åt öster, så morgonsolen värmer gott.IMG_3882
Och får man så fint sällskap som en fjäril känns det helt rätt. Han (för det var en han, det är jag säker på) flög och satte sig på mina vita hyllor och där slog han upp vingarna. Det gjorde han inte när han satt på den svarta dynan. Undrar varför? Naturen är förunderlig! Visst är han vacker?IMG_3872IMG_3875IMG_3863IMG_3860IMG_3870IMG_3861(fram/ovan-sidan, bak/under-sidan)

Egentligen vill jag hellre ha en soffa i frukosthörnan, och jag ska låna en fd grannes fd soffa och testa. Den ska kunna stå ute året runt och ha ett så pass högt ryggstöd så schersminen håller sig bakom det. Annars kan det bli för mycket av det (schersmin)goda!

Fler “Sittplatser i trädgården” hittar du hos Maria.

6 kommentarer:

Mandragora sa...

Hej Eva Linnea!

Det här är mitt första besök på din blogg och jag fastnade direkt med alla dina fantastiska bilder och din härliga livsstil. Nu känner jag att jag vill skapa och göra någonting av dagen! Med tanke på vad som står i din presentation till vänster kommer jag verkligen att gilla din blogg.

Hoppas att du har en härlig torsdag!

Viola sa...

Frukosthörnan ser alldeles förträfflig ut..har varit och hälsat på en bloggare i em...Lisas torp..så trevligt så..hoppas dagen varit en bra dag...kram

Maria Berg sa...

Hoppas du får till det med den soffan jag känner doften ända hit redan, det är ljuvligt när det doftar gott i trädgården har just nu en kaprifol vi dörren som doftar ljuvligt. MB
Tack för att du är med.

Katarina sa...

Den ser mysig och inbjudande ut, din frukosthörna!

Vicky sa...

Hittade hit via Marias Trädgårdsblogg och temat sittplatser. Hit kommer jag fler gånger :-) Vilken härligt avslappnande blogg du har.

Maria Berg sa...

Har en liten fråga, var har du hittat bakgrunden och hur får man tre spalter på sin blogg, känner att jag vill också ha så fina blommor som du har i kanten?

/MB