fredag 25 september 2009

Blommig fredag/Blooming Friday

Vit ljung är vackert!
Jag brukade alltid ha det i mina blomlådor på vintern, men nu när de är borta får jag hitta på något nytt!
White heather is beautiful!
I used to have some in my flowerbox during the winter, but now when they are gone I must think of something else!

IMG_4358IMG_4357IMG_4356   Jag startar så här så får jag bestämma senare hur jag ska göra när pelargonerna inte vill vara ute längre. Hortensiorna ska jag gräva ner i jorden och be en stilla bön om att de ska klara sig till nästa år.
I start like this and then I have to decide how I can make it when the Pelargoniums don´t want to be outside anymore. I will plant the Hortensias outdoors and pray a little pray for their survival to the next year.

IMG_4155

Se fler bidrag till “Blommig fredag” hos Katarina på “Roses & Stuff”. / Look for some other contributions to “Blooming Friday” at Katarina and “Roses & Stuff”.
3053331427

Skön helg önskar

13 kommentarer:

Gunilla sa...

Visst är ljungen fin. Jag har fått rosa ljung i mina torvblock. De har fröat av sig från omgivningen och vuxit upp riktigt stora och blommar ochså.


Ha en fortsatt fin fredag och trevlig helg

Gunilla

Randi sa...

Visst är ljungen en tacksam växt, som jag också nu gräver ner i krukor som nu blivit tomma.
Ha en trevlig helg!

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

EL du har verkligen gjort det höstfint i rabatten. Snyggt

kram Tyra

Katarina sa...

Vitt är vackert! Absolut!

Carol sa...

Love your play of whites! Rocks, Blossoms and containers. Lovely! Have a good weekend. Carol

Carol sa...

Forgot to say those white geraniums are amazing!

Angel.Pearls sa...

Härliga vita pelargoner- de får du spara till nästa sommar!Ha en fin helg//Eva

Viola sa...

Älskar oxå vit ljung..brukar göra fint på balkongen i stan...men nu ingen idé när det snart är flytt...har inte lust med något här hemma längre...ser ju bara ut som f-n överallt och så bor vi ju fortfarande i ett inplastat hus...har snart gått 2 månader som vi haft det så här...:( tack och lov blir det vattenhålet imorgon, ha en skön helg, kram

Mia sa...

Vitt, vad vackert, ljung är säkert en tacksam planta, men jag glömmer alltid att vattna och då är det snart bye,bye...

Annika Christensen sa...

Gillar verkligen vit ljung.
Det finns så många sorter nu för tiden. Gillar dem mer och mer för varje år.
Ha det gott
Annika

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Vita blommor är det något visst med och ljung inte minst.
Trevlig helg
Birgitta

Moa sa...

JÄtteläckert.. med vit ljung.. köpte själv en som är ljust ljust rosa går mot vitt den var också jättefint.. Ha en skön helg..Moa

sweetbay sa...

I haven't seen white heather before.It's lovely! The white Geraniums too -- they are such a pure snow white.