torsdag 24 september 2009

Befrielsen är nära …..

Jag har börjat måla golvet i badrummet!!!!!!!!!!!!!!!!
Det kommer att bli en fröjd att visa er när det är klart. Provmålningen häromdagen blev bra, så jag vågade mig på att stryka hela golvet i badrummet. Egentligen hade jag tänkt börja med att måla kundtoan till helgen, men jag kunde inte bärga mig utan satte i gång redan i går kväll och då började jag med badrummet för det är det golvet som irriterar mig mest.
Tålmodig? Nej, inte jag inte.

IMG_4361
Dessutom kom jag kom på att jag inte kan måla om badrummet OCH kundtoan samtidigt, för då har jag INGEN toa att gå på.
Så i helgen ska jag måla klart badrummet och börja med väggarna i tvättstugan. Hinner jag ska jag ta golvet där också. Kundtoan får jag ta senare.
Det är ju lite trickigt att måla golvet i badrummet eftersom mitt badkar står på “tassar” och man ser in under badkaret. Man får måla så nära som man bara kan intill “tassarna”, låta det torka, flytta badkaret och sen måla det som inte blev målat första omgången. Badkaret går lätt att flytta, men det blir till att vänta 16 timmar på att det ska torka så at
t jag kan flytta badkaret och måla där “tassarna” varit. 2 omgångar x 2 strykningar x 16 timmars torktid är 64 timmar = nästan 3 dygn.
Då MÅSTE man vara tålmodig!
Jag hoppas nästan på att det ska bli uruselt väder i helgen, men det ser inte ut så.

Ha en jätteskön torsdag!

Kram

4 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Det är inte klokt vad du fixar och donar. Jag skulle vilja måla alla våra brådgolv i hela huset till vitt eller grått.
Fast mannen får dåndimpen.
Han förstår inte hur vi kvinnor kan ändra stil så där över en natt.
Ha det gott
Annika

Randi sa...

Vilket ambitiöst program du har i helgen! Låter spännande!
Lycka till!

Anjas Hill sa...

Låter spännande! Då har du trägolv i badrummet - kanske inte så vanligt?/Anja

Viola sa...

Det här låter inte som något jobb för VIOLAN, tålamod är inget som jag besitter...ser fram att få se det färdiga resultatet, kram