onsdag 23 september 2009

Förändra, inspirera

Ni som följer min blogg vet att jag älskar före/efter-bilder. Före/efter målning, “pimpning”, ommöblering, styling osv. Allt är jättekul. Ibland kan det vara kul att se före/efter-bilder på hur man med relativt enkla medel kan bli förändra, göra det ännu bättre eller bara göra det “annorlunda”. Överallt på alla härliga bloggar som jag följer visas det otroligt generöst idéer och förslag på hur man kan fixa till det. Ni är så himla duktiga allihop! Jag “knycker” och lånar idéerna så gott jag kan. Jag hoppas givetvis att även jag kan inspirera någon till något!

IMG_3967IMG_3969
IMG_4352IMG_4354IMG_4353IMG_4348  
Den här brickan har jag köpt på IKEA av alla ställen!
Jag har letat efter en STOR svart/vit bricka (finns på Svenskt Tenn t.ex.) men inte hitta någon jag riktigt har gillat och så hittar jag en på IKEA. Jag har en rödmönstrad som jag har till jul och den är köpt på en annan välkänd möbelbutik (som ligger på Strandvägen den också), men som jag inte kommer i håg namnet på. Minnet är bra, men det är kort!

Jag vet inte varför jag gillar att ha STORA brickor på bordet, men det måste vara mitt ordningssinne som blir tillfredställt på något sätt!?

På de översta bilderna är det den första, lite försiktiga, höstdekorationen som visas. En svart löpare ligger på bordet och pelargonen och paprikan är precis intagna från trädgården.
Med vita dukar under och med fler ljus blir brickan mer “vintrig”. När Halloween är över åker de röda/oranga ljusen bort, nubbeglasen fylls med annat än nypon och rönnbären byts till nå´n annan växtlighet och allt blir mer (vinter-) vitt, förutom svart då förstås.
Till advent tar jag fram den röd/vita brickan och dukar upp till advents- & julfirande. När det sen blir nyår byter jag tillbaka igen och tar fram lite mer “silvrigt”. Sen är det ju snart påsk …………. och så fortsätter det så där.

En fantastisk onsdag önskar

PS. Jag har provmålat en bit på golvet i tvättstugan. Hoppas att det är en linoleum-matta som man kan måla om! I så fall ska jag även måla om golven i badrummet och på toan/duschrummet. Ska jag äntligen bli av med mina gräsliga röda golv? Före/efter-bilder kommer givetvis att visas. Skulle det visa sig att färgen inte fäster har jag köpt färg för ca 400:- (!) i onödan och jag får hitta på en annan lösning. Inte kul! Jag håller tummarna. DS

3 kommentarer:

Nyckelpigan sa...

jag gillar verkligen din bricka och färgerna och hur du fixat snyggt på den - jättefint. nu får du fota även jul-nyår-påsk brickan! ha en bra dag - kram

♥ Fyra årstider sa...

Å wow vad snyggt du gjort..ser ur häftigt ut.
Kram Lotta

Lenas trädgård sa...

Verkligt fina höstdekorationer! man har ju lite hemma, som man kan använda till pynt t ex nubbeglas...
Ser härligt höstligt ut - tycker jag som INTE tycker om att det nu ÄR HÖST även hos mig...
Ha en härlig höst!
Lena