lördag 19 september 2009

Höst i växthuset & första julreklamen

Nu är det höst i växthuset och tomaterna mognar allteftersom. Det är verkligen “godis” att plocka sina egna tomater och stoppa direkt i munnen.IMG_4329IMG_4320IMG_4321IMG_4322 Jag har fått den första julreklamen i min brevlåda. Är det inte lite väl tidigt att beställa julgrejor redan? Julen känns ganska avlägsen nu när vi har en så otroligt fin höst.
Men snart är den ju här, julen, så det är väl lika bra att bläddra i reklamtidningen och börja planera och fundera.
0939_splash_jul
Jotex var i alla fall först! Och det gäller nog att vara först i dessa tider.

Skön hösthelg önskar 

3 kommentarer:

Mia sa...

Ja hur det än känns så börjar ju julen närma sig. Jag köpte min första julklapp nu i veckan. Råkade bara hitta en grej som var helt perfekt så varför inte. :)

Ha en fortsatt härlig hösthelg!
Kram Mia

Åsa sa...

Hej!

Så gott med egna tomater. Själv har jag inte satt nåt alls i år.

Kram Åsa

Unknown sa...

Ja, visst är det underbart att odla sina egna tomater, och bara norpa en solvarm en och stopp i munnen.De är de godaste tomaterna av alla.Vilket fint växthus du har.

Nej, julreklam nu vill man absolut inte ha, hua....Det tar lite udden av stämningen vid jul när man är ute tidigt med saker. Man hinner bli trött på det tills julen kommer.
Tack och lov har vi några fina höstmånader framför oss först(hoppas jag), så vi får njuta varje dag av det som finns runt om oss.Ha en fin vecka som kommer.
Tack för din söta kommentar i min blogg.
/Kram Karin