söndag 27 september 2009

Nytt badrumsgolv

Nu kan jag äntligen visa bilder på mitt nya badrumsgolv, givetvis med före/efter-bilder.
Det är inte riktigt klart än. Det återstår torkning efter den sista av de 4 strykningarna jag måste göra för att “parera” under badkaret.

Ni må tro att jag njuter!

IMG_3717_thumb[1] Före/efter
IMG_4394

IMG_4393 
Golvet blev jätteblankt och fint, men jag tror att det är väldigt ömtåligt, speciellt för att dra (vassa) grejor över ytan. Det kanske ger sig med tiden, men jag förstår varför man varnar för & avråder från att måla på linoleum-mattor. Badkaret fick lyftas upp och sättas ner, absolut inte dras på plats!

Hoppsan! Nu ser jag att bambujalusin nog också behöver få sig en make-over. Köpa ny eller måla, det är frågan?

Nu ska jag ta mig ett bad. Ha en skön söndag-kväll ni med!

6 kommentarer:

Annie - Annalunda sa...

Wooooow så fint!!!! ...å vilket badkar! Nytt? Gammalt? Varifrån? Hur går det med husletningen? Här har allt stått stilla p g a Sarahs födelsekalas, besök av svärmor med mera med mera... Jösses vad duktig du är med att blogga! Tänker varenda dag att ikväll.... men så slocknar jag (oftast i soffan) *suck* Lite yoga skulle nog vara bra...
Jättekram så pinglar vi!

Linnea sa...

Det blev ju en väldig skillnad mamma! Jag tror dock kanske att det blir tillträdesförbud för alla djur med klor... Hundarna kommer att bli besvikna när de inte får följa med och kolla vad vi gör men du får lägga en skön matta utanför dörren som de kan ligga på istället :)

Maria Berg sa...

Skönt när man blir klar med det och att det blir så härlig förändring.

Jo, både mangoldaran om man nu säger så och fönstret kommer från Rosendal.

Jag blir också grön av avundsjuka, bor väldigt bara där vi bor, men saknar utsikt.

Fint dekorerat med rönnbär och ljus. MB

Viola sa...

Så himla snyggt det blev! Vilken skillnad...kanske måste färgen härda först...blir nog bättre ska du se...ha det så bra i veckan som kommer, kram

Annika Christensen sa...

Hur hinner du med allt?
Otrolig och fint blev det.
Snart måste jag komma igång och måla...
Annika

Hannele på Hisingen sa...

Fint det blev.