torsdag 22 oktober 2009

Julen börjar tidigt i Blogglandia

Men den börjar inte tidigt bara i Blogglandia, den börjar tidigt IRL också. Den börjar bara tidigare och tidigare tycker jag. Inte mig emot. Jag är ganska “julfrälst” och nu kan jag börja planera min vita & silvriga jul för “Drömhem & Trädgård” damp ner i brevlådan i går. Adventstiden är den bästa. Mörk & trist december lyses upp av alla slingor, adventsljusstakar, adventsstjärnor och alla levande ljus överallt.

Men än så länge är det höst ett tag till. Fram till Halloween och Allhelgonahelgen ungefär.
halloween0163 

Mina amplar och smideskorg har fått höstdekoration, nu när blommorna är intagna för vintern. Det blev ganska mycket jul med mossa och kottar, eller hur? Men mer jul blir det i dem så småningom.

IMG_4808

IMG_4809IMG_4812IMG_4813
Varför tar alltid batteriet i kameran slut just när man ska fotografera? Kanske för att man tror att man har ett evighetsbatteri som aldrig behöver laddas eller som man tror laddas med solenergi. Så här kommer fortsättningen på fotograferingen av mina höst (jul?) arrangemang ute på terrassen.
IMG_4827IMG_4828
Snart kommer ljusslingan! 1 november är gränsen för slingor i trädgården tycker jag. Och det är det nästa söndag. Jippi.

Ha en skön höstdag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Oj, så fint man kan göra med mossa och kottar. Måste provas i helgen. Vi ska ha arbetshelg i trädgården, gubben och jag. Kratta det värsta på uppfarten, vintra in buxbomen som bor i en kruka nu och så får det ju bli att göra mosskrukor!
Ha det gott!
Hulda

Queen Of Småland sa...

Vad fint! Där ligger kottarna skönt (=
Ha en fin kväll.
xxxxxxxxx
Stina

Hanneles jul sa...

Jättefint du gjort, jag tycker också det är så trevligt med alla julens blommor och bakning, njuter hela hösten om julen, plockar bär till likör och annat, kram.

Annie - Annalunda sa...

Ljuvligt Eva Linnéa!