söndag 25 oktober 2009

Söndagsfruktstund

Ni har väl inte glömt att ställa om klockorna till vintertid?!

Vad är detta för frukt?
IMG_4835IMG_4836IMG_4837IMG_4838   
Den var söt & god, med massor med stora svarta frön/kärnor och lite trådigt kött i mitten, men mjukt lent kött utåt kanterna.

Vad heter frukten och hur äter man den på bästa sätt?

Jag har fått den i en beställd ekolåda från “Årstiderna” och har alltså inte valt den själv. Visst kan jag skriva till Årstiderna och fråga men jag tänkte att det skulle vara skoj att “utnyttja” mina bloggkompisar och fråga dem.

Nå´n som vet?

Ha en fortsatt skön söndag!

Kram

PS OM TVÅ MÅNADER ÄR DET JULDAGEN. DS

5 kommentarer:

Anonym sa...

Inte en aning! Den ser äcklig ut, men jag ser ju att du skriver att den är god. Spännande att få veta vad det är!
Hulda

Växthusmadam sa...

Ser suspekt ut! Har aldrig sett förr!
Ha det gott i höstmörkret önskar Växthusmadam

Bodil sa...

Inte en susning. Helt ny bekantskap för mig.
Och jag noterar också att julen närmar sig.....
Kram Bodil

Annika Christensen sa...

Men vad i hela världen är det för frukt? Har aldrig sett men den ser ju god ut.
Skall bli spännande att få veta.
ha det gott
Annika

Queen Of Småland sa...

Det är en ganska ovanlig frukt som heter Custard Apple! Jag vet det eftersom jag fått likadant i mina fruktlådor från Mossagården i skåne.
Jättegoda!
Ha en bra dag!
xxxxxx
Stina