måndag 26 oktober 2009

Måndag igen

I dag återupptog jag jobbet med att fixa till i tvättstugan. Det blir jättebra. Förhoppningsvis kan jag visa bilder i morgon. Jag är ledig nu två dagar och ska försöka bli klar.
Kundtoan har fått grått golv (samma som i badrummet) och det känns också skönt att ha det nytt & fräscht där. Jag ska ha samma golvfärg i tvättstugan.
Jag kan visa ett “nyckelskåp” som jag har gjort av ett “kast” jag fyndat på loppis. Kastet var modernt och inte alls någon raritet som jag har förstört med vit färg. Bara så ni vet. Kastet hänger i tvättstugan. Så nu vet jag var alla mina lås & nycklar finns.
IMG_4845
Gardinen i stället för dörr blir en annan; ganska gles linneväv i ljusblått & vitt. När vi tjuvkikade var det en spetsgardin som hängde för, men den var inte tillräckligt lång. På en “loppistur” (hemma hos mig själv) hittade jag denna gardin som jag har haft i fönstret på en av mina massagerum.
IMG_4851IMG_4850

Annars har jag återhämtat mig från en väldigt yoga-intensiv helg med massor av yoga-övningar. Vi finslipar även instruerandet och det är inte det lättaste att göra övningen, tala om hur man gör övningen, andas och tala om hur man ska andas på en och samma gång. Det krävs träning för detta vill jag lova!

Teorin under helgen handlade om föräldraskap (Shristi) och “Emotional Memory Clearing®” (ett sätt att ladda ur känslor och spänningar). Känslor laddar man ur, tankar byter man ut. Vi tittade bla på en film där tekniken användes för att hjälpa en man med spruträdsla att kunna lämna blodprov. Mycket intressant!

Kram

Inga kommentarer: