fredag 2 oktober 2009

Vad är det som blommar så här års?

Det kan man verkligen undra. En del växter har nog inte förstått att det är höst utan blommar på som om ingenting har hänt. Några tappra små blommor blommar eller är på väg att börja blomma. Så här års!! Det ger extrapoäng tycker jag.
IMG_4440IMG_4332IMG_4158IMG_4464IMG_4466IMG_4470
(Pelargon, liten solros, kärleksört, ros, “vet ej” och humle)
Är det nå´n som vet vad “vet ej” är? Ca 20 cm hög. Självsådd.
När jag var ute och fotade i går kom det en kort hagelskur helt plötsligt!
IMG_4457IMG_4459

Hitta fler bidrag till “Blommig fredag/Blooming Friday” hos Katarina på “Roses & Stuff”.
Eller varför inte lämna ett bidrag själv!?

3053331427

Ha en skön fredag och koppla av i helgen!

10 kommentarer:

Mia sa...

Hagel ser fruktansvärt kallt ut, om än fint ihop med nypon. Dom blir väl snart utbytta mot snöflingor...

Maria Berg sa...

Ja naturen är nyckfull, häftigt att du fick fotat haglet och det blir så mer härligt av den röda nyponen färg.

Är det en sort Kamomill knakse den där blomman, ? MB

Viola sa...

Tänk att mina dalior klarade sig inatt även fast farbror frost hade hälsat på...och så har jag kärleksört och mina höstastrar som jag kan glädjas åt ännu, ha en skön helg, här lyser solen..så fint väder..kramen och ha det gott i helgen

Lenas trädgård sa...

Hej, jag tror att din vita växt heter Mattram...Har själv massor av dem, självsådda, vackra och lttskötta. Blommar för fullt hos mig nu också.
Härliga bilder med vackra ögonblick just nu!
Hälsn lena

LillaFlisan sa...

Åh så glad man blir av dina vackra bilder!

Doftar lite sensommar trots allt!

Stor kram och en supertrevlig helg önskar jag dig!

Flisan

Katarina sa...

Undrar om inte 'vet ej ' är en mattram? Denna läkeväxt som lär kunna bota migrän...
Ha en härlig helg!

Åsa sa...

Så hemskt med hagel. Frosten är här åxå. Har några blommor som ska planteras eller så har de frusit.

Ja jag har nog ett "eget loppis" överallt i huset. Det var väldigt passande ord tycker jag...hihi.

Den blomman som du inte vet har jag i min trädgård åxå, tror att det finns olika sorter. Jag gillar den och tror att den kallas "Vitpytta", min syster kallar den för nåt annat och hennes ser lite annorlunda ut. Den är fin att ha i buketter.

Trevlig helg
Kram Åsa

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Fint inlägg Eva Linnea. Jag fick också haglet och det precis när jag var ute och grävde upp alla dahliorna :-( Fy bubblan va kallt det var!

Ha en trevlig helg/ Tyra

Margareta sa...

Vilken fin samling av växter du har. Hagelskuren vi fick tog en massa med sig. Blomman längst ner till höger vad heter den? Jag tog ett skott med mig från Grekland, men jag visste inte namnet. /Margareta

Hannele på Hisingen sa...

kul bild, vi hade också hagel..