torsdag 1 oktober 2009

Första frosten i morse!

I morse var det första morgonen som frosten lagt en tunn, tunn ishinna över terrassen och gått hårt åt en del “blader”. De kanske repar sig under dagen, men nu åker alla blommorna som står i krukor in i växthuset eller in i huset. En lite dyster sysselsättning, men det måste ju göras. Parasollet har åkt in i förrådet också.
IMG_4445
Det börjar närma sig YOGA-retreat i Älvdalen igen, så det blir att fixa till så att jag har en trädgård värd namnet när jag kommer hem.
Fejkbuxbomsbollen på plats!
IMG_4455
Skördat i örtagården!
IMG_4450IMG_4452IMG_4453IMG_4451
Johannesört, rosmarin, fransk dragon, gräslök och timjan.

Pelargonerna mellanlandar i växthuset!
IMG_4447 
Det blev tomt utan solstolarna och parasollet!
IMG_4448IMG_4456 
Ha en jätteskön torsdag!
I morr´n är det fredag igen, så håll ut!

Kram från 

 

5 kommentarer:

Växthusmadam sa...

Istället för att vara ute och ta hand om min egen trädgård sitter jag och läser om vad duktiga alla andra är på att ta in möbler och annat medan jag förtränger att säsongen är slut!!!
Växthusmadam

Hannele på Hisingen sa...

Fin skörd, buxbomen blev bra,
kram.

Ingela´s blogg sa...

Ja nu är det dax att ta in både det ena och det andra ur trädgården. Själv har jag skrapat rutorna två gånger denna vecka. Go natt Ingela

Lillianna sa...

Vi har oxå haft frost och det är både ledsamt och skönt på samma gång. I år är första året som jag känner att jag är lite mätt på trädgården. Det blir skönt med en vinter nu!
/Lillianna

Linneagården sa...

Godmorgon Eva Linnea!

Så du fixar oxå ute. Det är ju liksom säsong för det. Vi har -6 & det är vackert med frosten. Ska nog ta mig en promenad till skogen & plocka lingonris.

Härligt med alla kryddor du skördat. Blir det någon god marinad av de till helgen kanske?

Ha det gott, kramar /madelene