fredag 13 november 2009

Blommig fredag/Blooming Friday – Vinterförvaring/Vinter time storage

Jag delar sovrum med min pelargoner över vintern. /
I share bedroom with my Geraniums this winther.
Det är en bedrövlig syn just nu, men några av dem blommar fortfarande. / It´s a sad story just now, but some of them are still blooming.

IMG_5020IMG_5025IMG_5024IMG_5021IMG_5033IMG_5026IMG_5022 

Se fler bidrag till “Blommig fredag” hos Katarina på “Roses & Stuff”. /
Se more contributions to “Blooming Friday” at Katarina at “Roses & Stuff”.
3053331427

 

12 kommentarer:

Anjas Hill sa...

Huvudsaken är kanske att de blommar fint nästa säsong!/Anja

Anonym sa...

Vilken häftig syn, med den rosa och oranga blomman i samma kruka! Men jag har aldrig sett oranga pelargoner. Jo, nu! Och de ser ju träliga ut på vintern. Men i vår...
Hulda

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag kastade ut de sista pelargonerna förra helgen... Klippte av några fina blommor bara, som jag satt i en vas. Vi får väl vänta ett tag på nya blomningar.
Kram
Marie

Randi sa...

Men vad imponerad jag blir över att du lyckas spara pelargonerna - det har jag inte ens försökt. Jag har massor i växthuset, men brukar kasta dem när vintern gör entré. I år kanske jag ska göra ett försök att få dem att övervintra.
Önskar dig en riktigt skön helg!

lareine sa...

i guess it's time for them to go to "sleep"... but at least you still have some flowers to keep you company until they show their full beauty next spring :)

Maria Berg sa...

Det ända tråkiga med pelagoner inne på vinetrna är att de skräpar så himla mycket.

Jag tror att det är "ett träd i ett träd!?" Verkligen häftig var det i alla fall.
MB

Maria Berg sa...

Är det en orande pelagon eller är det en röd nyans? MB

Viola sa...

Inte kan man slänga sina älsklingspellisar, har mina i vattenhålet och flera av dom blommar oxå fortfarande, här blir det att köra flytt hela helgen, hur går det ´med husplanerna, några nya objekt på g...ha en skön helg, kram

AnnA sa...

Hej Eva Linnea!
Jo, men det är väl så pelargonerna gör, går tillbaka, tappar blad och sånt, när det går i vintervila.
Själv är jag ingen pelargonfantast, och min enda pelargon - en engelsk - får bo i garaget under vintern, men det finns ju annat som tagits inomhus, och trängs i fönsterna...Citroner och annat.
Trevlig Helg på dig!
hälsn
AnnA

Katarina sa...

Sämre rumskompisar kan man väl ha!

andré sa...

Ja de ser inte så roliga ut, men den som väntar på något gott... Mina är förvissade till källaren där jag bara hälsar på dem en gång i veckan.

Cecilia Artista sa...

Vissnande pelargoner är inte roliga. Men du får glädja dig åt dem som blommor. Det är fint nog!