torsdag 26 november 2009

Trappan får man inte glömma bort!

IMG_5205Idén att sätta ljus/värmeljus i gamla/nya glasburkar och dekorera trappan med, har jag fått från Maria på bloggen “Lilla Villa Vita” .  Hon julpysslar på IKEA´s hemsida här. Det gör också en annan bloggerska som jag följer, nämligen Lotta på “Fyra årstider”. Gå in och titta! Man får hur många fiffiga & piffiga tips som helst till julen. Allt bygger ju på IKEA´s sortiment, men vad gör det? Det behöver man ju inte låtsas om när man knycker idéerna, eller hur? Maria har satt blockljus i sina nya burkar, men jag har satt värmeljus i gamla glasburkar. Det är säkrare med värmeljus tror jag. Det har stått ljus i min trappa tidigare också, men inte så här många. Det blir en helt annan effekt med så här många ljus. Festligare!
IMG_5216IMG_5208IMG_5213
Visst blev det läckert med de svagt blå värmeljusglasen som står på trappstegen rakt ovanför bordet? Matchar tavlorna perfekt.

TT

6 kommentarer:

Anonym sa...

Trillade in på Din blogg när jag surfade runt i okänt vatten.

Gillade genast Ditt sköna, sinnliga & härliga sätt att återge Din känsla för vacker inredning genom Dina finfina bilder.

Jag skall verkligen be att få återkomma!

Agneta från Österlen

Anonym sa...

Jättefint och mysigt. Tyvärr omöjligt här hemma pga vovven! Han skulle nog se till att tutta eld på sig själv. Har hänt en gång!
Hulda

Hannele på Hisingen sa...

Fint det blev med ljus, min son skulle nu skruvat ihop nåt permanent, han älskar små lampor.
Kram.

C. Tvillingmamma sa...

Ja så fint...jag brukar göra de ute i vår trappa upp till huset på sommarnatterna...

Men visst ska man göra de inomhus!

Jätte fint!

Ingela´s blogg sa...

Snyggt med ljus i trappan, törs inte här hemma vi har två kissekatter. trevlig helg!

Anonym sa...

Tack for intiresny Blog