onsdag 25 november 2009

Onsdag 25 november

I dag om en månad (30 dagar) är det juldagen. Min gadget om “_dagar kvar till jul” visar 30 dagar i dag så den verkar sikta in sig på juldagen. Den är väl amerikansk eller engelsk?! De firar ju mer på juldagen än på julafton har jag förstått.
IMG_0099IMG_0101IMG_0103

Här yogas det på för fullt inför avslutningshelgen i yogakursen. Jag har gjort framsteg, inte några häpnadsväckande, men jag ger mig själv fullt godkänt. Föredraget om meditation är klart, så nu är det bara att läsa så mycket som möjligt. Jag tränar yoga 2-3 gånger i veckan och har vickat två gånger som yogalärare. Lite läskigt faktiskt. Jag är så van vid att instruera går på rutin för mig, så när det är nå´t nytt så blir jag lite “shaky”.
minska_avfallet
Jakten på hus i Småland går vidare. Nu har jag tre intressanta objekt som jag ska titta på nästa helg. Ett lite hetare än de andra (beroende på hur man ser det). Köpesumma, storlek på tomt, storlek på hus, närheten till Växjö och status/standard på huset avgör. Sen gäller det att se potentialen i huset, se bortom de hemska färgerna, de tunga möblerna, all furu, de icke omskötta/fixade tomterna, se hur det kommer att se ut ommålat, omtapetserat, nygrävt och nyplanterat. Men jag tror att det viktigaste är magkänslan. Att jag verkligen känner att här vill jag bo, när jag kliver in i huset. Här kan jag fixa i ordning så att det blir ett mysigt boende för mig.
PhotoFunia-1dc72af
Så nu gör jag mig inte av med någonting som jag eventuellt kan ha nytta av i det nya huset. Jag har ju en del på min vind som kommer att komma till användning. I går “hittade” jag en röd lampa som jag ska testa att spraymåla vit.
Jag tror jag ska hålla stilen ”vit”, minimalsitisk, bara ha begagnade & fixade möbler, noga välja ut vad som får följa med från Stockholm och bo in mig de fyra, fem åren som är kvar till min pension. Jag kommer att pensionerna mig tidigt! Drömma och planera kan man ju alltid göra. Än har jag ju inte köpt nå´t hus. Men det kommer att bli kul att gå på loppis i fortsättningen. Det finn ju några att välja på i Småland!
Växjö Europas grönaste stad - platsvarumärke

Sköt om er!

TT

2 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Det skall bli så spännande och se hur den här historien om småland tar sig ut.
Magkänsla helt klar.
När vi tittade på vårt sa jag till min man aldrig livet...
Det var så fult inne ..men när jag kom ut och såg trädgården så skrek jag ja ja ja.. och så blev det.
Då fick jag en stark magkänsla och kunde se allting framför mig.
Lycka till ser framemot att se vad du tittar på.
Kram
Annika

Utblickaren sa...

Den som söker ska finna, sägs det ju. Och magkänslan brukar ofta säga till när man hittat rätt. Lycka till med hussökerierna!
/Utblickaren