tisdag 13 april 2010

TrädgårdsTema vecka 15/2010 – Min VÅRfavoritblomma

Mina favoriter i trädgården är ALLA blommor som kommer upp först (krokus, snödroppe & scilla)  och ALLA blommor som kommer först upp ute i naturen också (tussilago, blåsippa, vitsippa).
IMG_6698IMG_6697IMG_6976IMG_6977
Det är just det där med de allra första blommorna som kommer fram så ivrigt på våren, ibland t.o.m. innan snön försvunnit, som fascinerar mig.
IMG_6680IMG_6681 
ALLA blommor som har det stora vänligheten att fortsätta komma upp år efter år i min trädgård är mina favoriter.
Just nu ser de inte mycket ut för världen, men vänta ni några veckor. Då kommer ni att få se på annat!

En skön tisdag önskar

skördetema

4 kommentarer:

Mia sa...

Härliga vårtecken även hos dig och jag kan inte annat än hålla med. :)

Hannele på Hisingen sa...

inte lätt att välja EN favorit

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det härligt med alla vårblommor!
Kram
Marie

Anjas Hill sa...

Så är det Eva Linnea! Även tussilago som inte är annars min favorit i trädgården kan få hjärtat att ta ett extra skutt när det första lilla blomansiktet siktar uppåt!/Anja