måndag 12 april 2010

Vårteckensutmaningen 2010, vecka 15

Stockholm/Uppland
Vad är mer vårlikt än att se den sista snögnuttan försvinna i trädgården?!
IMG_6933IMG_6960  
Se fler deltagare i “Vårteckensutmaningen 2010” genom att klicka HÄR eller på bilden nedan.
lilllogga_73003470
Jag kunde inte låta bli att lägga ut bilder på hur det såg ut tidigare i år (mars). Långt där under fanns bladen jag fotade nu. Jag trodde den snöhögen skulle ligga mycket längre, men bara det kommer regn så går det fort.
IMG_6471IMG_6463

Vårkramar från

PS: Jag såg “mina” första tussilago i en södersluttning i går. Mysfaktor: 100. DS

3 kommentarer:

♥ Hannele på Hisingen sa...

hihi, jag fotade också den sista snön, på påskafton..

Lilla Huset sa...

Härligt när snön försvinner och våren är här. För nu är den här på riktigt./Kram Merja

Viola sa...

Det luktar vår ute och det händer något varje dag, underbart, kram