torsdag 20 maj 2010

Nässlor & fransk dragon

I år får de nässlor som kommer upp i trädgården vara kvar och växa till sig. Tack vare Annika på “Naturliga Ting” & Eva på “Med fingrarna i (j)orden” har jag förstått att man ska vara glad om man har nässlor som växer i trädgården och ta reda på de nässlor som kommer upp. OK!
Jag har iaf två “nässelstånd” som jag ska ta hand om.
IMG_7397IMG_7399
Jag trodde inte att det var den franska dragonen från förra året som tagit sig och kommit igen. Men nu har den vuxit sig så pass stor att man kan smaka. Och det ÄR fransk dragon! Det ska väl vara svårt att få dragon att överleva?!
IMG_7406IMG_7405

En skön torsdag önskar

2 kommentarer:

Lena sa...

Vist är det härligt när växterna börjar komma upp så att man kan se vad det är.

Just örter är ju både vakert och gått.
Dragon har jag glömt i mitt kryddland. Det måste åtgärdas.

Ha en bra dag.

Anmaja sa...

Undrar många gånger
varför jag inte har plockat nässlor
och kokat mig en god soppa...?

Anmaja