måndag 3 maj 2010

Vårteckensutmaningen 2010 – vecka 18

Nu har de varit och sopat våra gator och promenadvägar här norr om Stockholm (Uppland). Vilken vårkänsla!

Inomhus har en av fuchsiorna fått en blomma. Jag har inte hjärta att knipsa bort den. Det kommer två till. Nedanför kan man se taket på mitt växthus och grannens trädäck.
IMG_7171IMG_7167

Utomhus har rabarbern på framsidan om huset äntligen sprängt sig genom jorden. Jag trodde nästan den var förlorad. Rabarbern på andra sidan huset har vuxit till sig ganska bra.
IMG_7169IMG_7173
I växthuset har ruccolafrön som inte blev nå´t förra året plötsligt börjar gro. Jag undrade länge vad det var som kom upp i balkonglådan, men när jag kunde smaka på bladen kom jag i håg att jag slängde i resterande frön i den här balkonglådan i höstas, men att de inte tog sig då. Bättre sent än aldrig.
IMG_7135IMG_7136

Se fler deltagare i “Vårteckensutmaningen 2010” här.
lilllogga_73003470 
Skön måndagskväll önskar

2 kommentarer:

Bodil sa...

Man börjar nästan längta efter rabarberpaj nu. Men det tar nog ett antal veckor till innan man kan börja skörda. Ruccola som man odlar själv är så otroligt smakrik. Jag har köpt frö + frö till lite fandra salladssorter. Det blir nog sådd här i veckan.
Kram till dig!
Bodil

Anmaja sa...

Jag följer rabarbern vi har här på gården. Den är så söt när den tränger upp ur jorden och bladen vecklar ut sig. Otroligt att de växer sig så enormt stora på så kort tid.

Hadebra!
Anmaja