måndag 7 juni 2010

Den vackraste av tider, är det nu?

Stockholm visar sig från sin bästa sida, solen skiner, blommorna blommar och en del har redan blommat över, träden är helt utslagna och studenterna firar ett viktigt steg i livet.
IMG_7621IMG_7624 
Jag har svårt att sova när det är ljust, så nu är det inte lätt. Jag vill inte gärna stänga ute det eftertraktade ljuset, så jag får vänja mig. Fågelsången väcker mig inte på samma sätt, men de verkar ha “svärmat” färdigt för det är ganska tyst nu.
IMG_7627IMG_7629
Bilderna ovan är från min vita trädgårdsdel (slänten bakom växthuset). Där har de vita tulpanerna blommat ut och vit digitalis är på väg. Älgört (vild) som har slagit sig ner där får vara kvar. Blommorna är ju vita så det är helt OK. Jag hoppas innerligt att min vita pion får en blomma i år! Lammöronen jag satte tidigare i år verkar trivas bra. Blommar de? Det vi
sste inte jag.
Det vita livas upp av rosa pioner, rosa spirea och rosa klöver. De gula blommorna som vågar sticka upp klipper jag av och sätter i vas.

Jag har firat denna fina måndag på IKEA bl.a.
Det mesta som köptes där ska ner till Nöbbele. Stolsdynor, tallriken “Arv” (Äntligen fanns det 6 st med 32 cm diameter!), smålampor, tavelramar, klädtorkställning och strykbräda inhandlades.
IMG_7618IMG_7619IMG_7630

Nu längtar jag riktigt mycket ner till mina kära barnbarn, så det är tur att jag bara behöver vänta några da´r. På torsdag bär det av ner till Småland igen, bara över helgen. Det blir både födelsedags- & namngivningskalas, så jag hämtade S´s “dopljusstake” i dag också. Han får en likadan som A fick.
IMG_7638IMG_7636

Vill du vara med och fira mitt 2-årskalas som bloggare? Glöm inte att lämna en kommentar här 
innan söndag 12/6.

Fortsatt skön måndagskväll önskar

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jo. jag minns att du fyller före mig! Har du inte koll? hihihihi... så är det jag som har minnesproblem, hihihihi...
Roligt att du finns iallafall! Och Grattis till dina två år, så här lite sent..
Hulda

Viola sa...

Håller med dig, visst är det den vackraste tiden just nu...ha en fin vecka, kramen

Anjas Hill sa...

Man kan ju undra hur vi klarade oss utan Ikea förr i världen;)?
(I St. Petersburg har Ikea blivit ett populärt fikaställe!)
Vit trädgård låter som alldeles underbart!/Anja

Monika sa...

Hej
tack för tips just nu är det inte så mycket i blom i min trädgård...
Härligt att ha två ställen, hur långt har du dit?
Ha det gott
Monika